Hei joulu -lastenmusikaalin tallenne katsottavissa joulun ajan

Tänä jouluna Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymä antaa kaikille yhteisen joululahjan: joulukuun alussa esitetyn Hei joulu -lastenmusikaalin tallenne on katsottavissa maksutta loppiaiseen asti.

Kolme lasta istumassa yhdessä kumartuneena tabletin ylle. Taustalla suuri kuoro. Kuva: Timo Jakonen.

Joulun sanoman ääreen päästiin joulukuun alussa Turun tuomiokirkossa aivan uuden, lasten ja nuorten esittämän Hei joulu -musikaalin sävelin ja sanoin. Mukana oli noin 70 lasta ja nuorta. Musikaalia esitettiin joulukuun alussa neljän näytöksen verran. Nyt tallenne on maksutta katsottavissa www.heijoulu.fi -sivustolla 23.12.2021–6.1.2022 välisenä aikana.

Aavistellen salaisuutta, jonka joulu meille tuo, ikivanhaa, aina uutta, hiivin hiljaa seimen luo Jeesus-lapsen lahjaa katsomaan. Rakkaus ei lopu milloinkaan, vaan se kasvaa silloin, kun se jaetaan. (Tytti Issakainen)

Kolme joululomalle lähtevää koululaista seikkailee ensimmäisen joulun maassa. He kohtaavat keisari Augustuksen sanansaattajan, Joosefin, Marian, paimenet, ilosanomaa tuovat enkelit ja Jeesus-lapsen. Joulun tarina kerrotaan iloa ja valoa puhkuvan kuorolaulannan, afrikkalaisten rytmien ja räpin siivittämänä. Aikamatkalaiset oivaltavat seikkailunsa aikana, mikä on joulun todellinen lahja: rakkaus, joka on valmis antamaan omastaan toisille.

Kun lavalla on monta kymmentä lasta ja nuorta Turun konservatoriosta ja Puolalanmäen musiikkilukiosta, odotettavissa on musiikillinen tähtisädetikku, josta vastaavat Pekka Simojoki ja Timo Lehtovaara. Turkulainen kirjailija Tytti Issakainen on kirjoittanut laulujen sanoitukset ja musikaalin käsikirjoituksen. Koululaisten rooleissa nähdään Paulina Ruiz Pigeon, Pyry Pöyry ja Atte Lehto. Ohjauksesta on vastannut Joonatan Perälä.

Lähde matkalle joulun sanomaan musiikin ja ilon siivin. Siunattua joulunaikaa ja antoisia hetkiä musikaalin parissa!

Katso tallenne musikaalin kotisivuilla:

Hei joulu -lastenmusikaaliLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Tallenne katsottavissa 23.12.2021–6.1.2022 välisenä aikana
Musikaalin ensiesitykset nähtiin livenä Turun tuomiokirkossa 1.–4.12.2021

Kesto: n. 1 h
Ikäsuositus: 2+

Musikaalin työryhmä
Musiikista vastaa: Turun konservatorion & musiikkiopiston ja Puolalanmäen musiikkilukion kuorolaiset ja soittajat
Koululaisten rooleissa: Paulina Ruiz Pigeon, Pyry Pöyry ja Atte Lehto
Ohjaus: Joonatan Perälä
Käsikirjoitus: Tytti Issakainen
Sävellys: Pekka Simojoki