Mistä on lapsiperheiden kiva kesä tehty?

Lokki Mooseksen seikkailuista Tuomiokirkossa, iloisista muskareista Kuralan Kylämäessä, vauhdikkaista kesäkeitaista kaupungissa; koululaisten kerhoista ja perheiden kahviloista.
_MG_8600_M.jpg

Seurakunnat tarjoavat kesäkuussa lapsiperheille monipuolista ohjelmaa. Kesätoiminta alkaa 6.6. ja jatkuu 23.6. saakka, ellei toisin mainita. Toimintaa on monissa eri seurakunnissa ja eri puolilla kaupunkia. Katso koko lista siitä, mitä kaikkea onkaan tarjolla: www.kirkonrotta.fi Linkki avautuu uudessa välilehdessä– kesä 2016

Kiertävä kesäkerho

Maarian kiertävä kesäkerho tuo toiminnan sinun luoksesi. Kesäkerhot on tarkoitettu perheille vauvasta kouluikäisiin. Paikalle voi saapua kun sinulle parhaiten sopii. Kannattaa kuitenkin saapua ainakin tuntia ennen kerhon päättymistä, jotta ehdit touhuta kaikkea. Otathan omat eväät mukaan!

Maarian pappilan ja tallin kesäkerhossa liikutaan paljon. Ohjelmassa on rastirata, liikuntaleikkejä ja luontopintojen tallentamista paperille. Myös vauvat ovat tervetulleita tunnustelemaan luonnonpintoja.

Runosmäen ja Raunistulan kesäkerhoissa taas tutustutaan luonnon eläimiin ulkoilun, askartelun, lukemisen ja laulun kautta. Myös Kotimäen ja Hepokullan kesäkerhoissa liikutaan, lauletaan, leikitään ja askarrellaan.

Maanantaisin touhutaan Maarian pappilassa ja tallissa (Sorolaisenkatu 4), tiistaisin Runosmäessä (Munterinkatu 15), torstaisin muulloin Raunistulassa (Murtomaantie 12), mutta 9.6. järjestetään yksi kerhokerta Hepokullassa (Varkkavuorenkatu 23). Perjantaisin puuhaillaan Kotimäessä (Arkeologinkatu 1). Kerhot aina klo 9.00–14.00.

Perhekahvilat kutsuvat

Kesäiset perhekahvilat kutsuvat mukaan lapset, isät, äidit, mummit, vaarit ja kummit. Ohjelmassa on useassa eri kahvilassa pihaleikkejä, muskarihetkiä ja askartelua. Luvassa on tietysti myös kahvia ja seurustelua.

Esimerkiksi Leppäkertun kesäkahvilassa vietätte kesäpäivää luonnonkauniissa Papinholmassa. Toimintaa on tarjolla jokaiselle arkipäivälle klo 9.00–12.00 (Käräjäkalliontie 4). Tiistaisin ja perjantaisin muskarihetkiä klo 9.30 ja 10.30, lisäksi maanantaisin pihaleikkejä, keskiviikkoisin luontoleikkejä pihapiirissä ja torstaisin askartelua.

Katso kaikkien ihanien perhekahviloiden tiedot alta.

Papinholman perheiden teemalliset aamupäivät ma-pe klo 9.00–12.00 (Käräjäkalliontie 4).
Jaanin muskari-kahvila ma, ke, pe klo 9.00–13.00 (Karjakuja 75).
Paattisten kesäkahvila ke klo 9.00–13.00 (Paattistentie 857).
Henrikin leikkikoulu-perhekahvila ma, ke, pe klo 9.00–13.00 yhdessä Turun kaupungin avoimen varhaiskasvatuksen kanssa (Peltolantie 2).
Nuortentalon kesäkahvila ti ja pe klo 9.00–13.00 (Eerikinkatu 1).
Piikkiön kesäkahvila Pappilassa ti ja to klo 9.00–12.00 (Pappilantie 4).
Mikonmökin perhekahvila 21.6. klo 10.00–14.00 (Puutarhakatu 24).

Lisää lapsiperheiden kesätoimintaa ja lisätietoja www.kirkonrotta.fi Linkki avautuu uudessa välilehdessä– kesä 2016.

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän tiedotus 2.6.2016, M.M)

Thu Jun 02 12:13:30 EEST 2016