Turun tiekirkot aukeavat 6.6.

Turun tiekirkot avaavat ovensa kävijöille maanantaina 6.6. Tiekirkkoina toimivat Turun tuomiokirkko, Mikaelinkirkko, Maarian kirkko ja Pyhän Katariinan kirkko. Tuomiokirkko ja Mikaelinkirkko ovat auki päivittäin, kun taas Maarian ja Pyhän Katariinan kirkoissa voi vierailla arkisin.
057_099_MG_4690_300_L.jpg

Maarian ja Pyhän Katariinan kirkoissa tiekirkkokausi avataan maanantaina Suvivirren merkeissä: Maarian kirkossa klo 11 ja Katariinan kirkossa klo 17. Kummassakin kirkossa pääsee myös tutustumaan kirkkoon oppaan johdolla. Maarian ja Pyhän Katariinan kirkot ovat Turun tuomiokirkon ja Turun linnan jälkeen Turun vanhimmat rakennukset.

Kaikissa neljässä kirkossa on paikalla opas, jolta voi kysellä mm. kirkkojen historiasta. Turun tuomiokirkon historiaan, kappeleihin ja hautoihin voi lisäksi tutustua oma älypuhelimensa kautta, QR-koodeilla avautuvalla opaskierroksella. Kierrokset ja ohjeet sovelluksen lataamiseen löytyvät osoitteesta citynomadi.fi. Kierrokset löytyvät hakusanalla Turun tuomiokirkko ja Turun tuomiokirkon hautakierros.

Kaikki Suomen tiekirkot aukioloaikoineen löytyvät osoitteesta tiekirkot.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä. Karttahaku neuvoo tiekirkkojen tarkan sijainnin ja ajo-ohjeet perille.

Tuomiokirkko avoinna päivittäin klo 9-18

Mikaelinkirkko avoinna 6.6.–31.8.
ma-pe klo 11–18 (ei 24.6.)
la klo 10–13 (ei 25.6.)
su klo 11–13
Kesäopas paikalla arkisin

Maarian kirkko avoinna 6.6.–5.8.
ma-pe klo 11–17 (ei 24.6.)
Paikalla kesäopas

Pyhän Katariinan kirkko avoinna 6.6.–5.8.
ma-pe klo 12–17 (ei 24.6.)
Paikalla kesäopas

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 2.6.2016 / AH)

2016-06-02 11:57:00.0