Piikkiön seurakunnan adressi kerännyt yli tuhat nimeä

Piikkiön seurakunnan puolesta allekirjoitettavat paperiadressit ja nettiadressi olivat viime lauantaihin 28.5. mennessä keränneet yli 1000 allekirjoitusta.

Paperiadressin on allekirjoittanut lähes 800 piikkiöläistä ja nettiadressiin on osallistunut yli 300 henkilöä. Noin kymmenen prosenttia piikkiöläisistä on näin ilmaissut kantansa Piikkiön seurakunnan itsenäisenä säilymisen puolesta.

Piikkiön alueella asuu noin 7 600 henkilöä, joista seurakuntaan kuuluu 6 146. Piikkiön kunta liitettiin Kaarinan kaupunkiin vuonna 2009, jolloin Piikkiön seurakunta liittyi itsenäisenä seurakuntana Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymään. Seurakuntien rakenneuudistuksessa on väläytelty mahdollisuutta liittää Piikkiön seurakunta Kaarinan seurakuntaan.

Nettiadressiin pääset tästä linkistäLinkki avautuu uudessa välilehdessä

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 30.5.2016 / PH)

Mon May 30 15:43:25 EEST 2016