Kirkkovaltuusto päätti purkaa Aninkaistenkatu 1:sen kiinteistön

Seurakuntayhtymän yhteinen kirkkovaltuusto päätti, että nyt liki tyhjillään olevan entisen verotoimiston tilalle rakennetaan uusi kerrostalo.

Yhteisen kirkkovaltuuston päätökset menivät torstai-illan valtuuston kokouksessa esitysten mukaan. Aninkaistenkatu 1:ssä sijaitsevan rakennuksen kohtalosta keskusteltiin, mutta yhteisesti valtuusto päätti kehittää kiinteistöä siten, että nykyinen rakennus puretaan pois ja tilalle rakennetaan uusi asuinkerrostalo.

Rakennukseen on tarkoitus sijoittaa vuokra-asuntoja kahdesta seitsemään kerrokseen. Katutasoon tulevat diakoniakeskuksen tilat ja yhdestä kahteen liikehuoneistoa sekä seurakuntayhtymän digipaino. Nykyisen diakoniakeskuksen tilat Puutarhakadulta aiotaan myydä pois.

Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymä jää perustettavan asunto-osakeyhtiön pitkäaikaiseksi omistajaksi. Rakennushankkeen rahoitusratkaisu suunnitellaan seurakuntayhtymälle edullisimmalla tavalla.

Suunnitelmista ja rakennusvaiheista informoidaan päättäjiä matkan varrella.

Kirkolliseksi tuloveroprosentiksi vuodeksi 2022 vahvistettiin kokouksessa nykyinen kirkollisvero eli 1,25 prosenttia.

Yhteinen kirkkovaltuusto kokoontuu seuraavan kerran keskiviikkona 15. joulukuuta klo 18. Mikäli koronatilanne sallii, kokous pidetään seurakuntien toimitalon juhlasalissa, Eerikinkatu 3. Valtuuston kokoukset ovat julkisia ja niitä voi tulla seuraamaan.

Kuva kopio Aninkaisenkadun rakennuksen viitesuunnitelmasta.

(Seurakuntayhtymän viestintäpalvelut 7.10.2021 / PH)

Thu Oct 07 20:53:00 EEST 2021