Maarian kirkkoherra asetetaan virkaan

Arkkipiispa Tapio Luoma asettaa Maarian seurakunnan uuden kirkkoherran Laura Maria Latikan virkaan Maarian kirkossa sunnuntaina 10.10. klo 10 alkavassa messussa.

Laura Maria Latikka seisoo hymyillen Maarian kirkon seinustalla ulkona, käsi kirkon kiviseinää vasten.

Kuva: Jussi Vierimaa

Maarian seurakunnan uuden kirkkoherran Laura Maria Latikan virkaanasetusmessu pidetään sunnuntaina 10.10.21 Maarian kirkossa klo 10. Tilaisuutta on toimittamassa runsaasti työntekijöitä, vapaaehtoisia ja partiolaisia. Messuun voi tulla paikan päälle, mutta sitä voi seurata myös netin kautta. Linkin suoraan lähetykseen löytää osoitteesta maarianseurakunta.fi.

10.10. on myös Maarian kirkon vihkimyksen vuosipäivä, mutta historiankirjoihin ei ole jäänyt mainintaa vihkimysvuodesta. Maarian keskiaikaisen harmaakivikirkon rakentaminen on ajoitettu 1440-luvulle.

Maarian seurakuntaneuvosto valitsi Latikan uudeksi kirkkoherraksi keväällä aiemman kirkkoherran Katri Rinteen jäätyä eläkkeelle. Latikka jatkaa Maarian kirkkoherrojen vuosisataista ketjua, johon kuuluvat myös mm. Mikael Agricola, Pehr Kalm, Ivar Tallgren ja Jaakko Haavio.

Kirkkoherra Laura Maria Latikan virkaanasettamismessu Maarian kirkossa (Maunu Tavastin katu 2) sunnuntaina 10.10. klo 10. Messua voi seurata myös netistä osoitteessa maarianseurakunta.fi

Maarian seurakunnan tiedotus 4.10. / Eka

Mon Oct 04 15:10:49 EEST 2021