Tulisitko tiimiimme tekemään hyvää?

Haluatko iloa, merkitystä ja uusia ystäviä elämääsi samalla kun annat vähän aikaasi ja käytät taitojasi muiden auttamiseen?
Ilta vapaaehtoistyöstä to 30.9. KLO 18.30 Mikaelin seurakuntakodissa.

Kuvassa Mikaelinseurakunnan vapaaehtoisia

Mikaelinseurakunnan vapaaehtoisia. Marion keskellä keltaisessa takissa.

Torstaina-iltana seurakuntakodin ovet ovat auki jokaiselle, jota seurakunnan vapaaehtoistehtävät kiinnostavat. Tule tutustumaan monenlaisiin tehtäviin, kuulemaan vapaaehtoistyön stooreja ja löytämään paikkasi. Mukana on sekä seurakunnan työntekijöiltä ja erilaisissa tehtävissä toimivia vapaaehtoisia.

Yksi vapaaehtoisista on Marion Routti, joka on ollut mukana monessa, missä apukäsiä on tarvittu.

-Ensimmäisissä vapaaehtoistehtävissä aloitin joskus viisi-kuusi vuotta sitten, Marion muistelee.

-Kun kuulin, että messua pääsee tekemään tulemalla tuntia ennen paikalle, niin minähän tulin heti seuraavalla kerralla.

Kun kuulee missä kaikessa Marion on ollut mukana auttamassa, ei voi välttyä ajattelemasta, sanontaa, että antaessaan saa.

-Se on kyllä totta, Marion innostuu ja kertoo, että esimerkiksi messun tekeminen yhdessä muiden kanssa on hänelle tosi merkityksellistä.

-Minulle on niin tärkeää se yhdessä jaettu elämä ja tunne, että kuuluu johonkin. Olen tavannut valtavasti ihania ihmisiä ja on palkitsevaa nähdä kun omien käsien työn seurauksena jonkun elämään on tullut pisara toivoa.

Marionin kaltaisia tarinoita kuulet illassa monia. Seurakunnassa toimii koko ajan satoja vapaaehtoisia. Oletko sinä ehkä yksi heistä, jotka liittyvät tähän iloiseen joukkoon tänä syksynä? Tervetuloa kuulolle seurakuntakodille torstai-iltana. Tilaisuus striimataan myös seurakunnan Facebookiin.

Tiedustelut:

Hanne Tuulos (pastori, vapaaehtoistyön koordinaattori), 040 341 7017 tai hanne.tuulos@evl.fi

2021-09-28 10:34:00.0