Reformaation merkkivuoden kuulumisia kirjastolla

Runsaan viiden kuukauden edestä on päiviä Reformaation merkkivuoden alkuun lokakuun lopussa. Merkkivuoden rakentajien ja muiden Reformaation merkkivuodesta kiinnostuneiden kolmas yhteinen info- ja keskustelutilaisuus pidetään Turun pääkirjaston studiossa (Linnankatu 2) torstaina 26.5. klo 14-16.

Pääkirjastolla kuullaan jälleen eri hankkeiden etenemisestä sekä yhteisestä viestinnästä, ja käydään läpi syksyn ensimmäisiä isoja tapahtumia, Turun kansainvälisiä kirjamessuja 30.9.-2.10.2016 ja Reformaation merkkivuoden valtakunnallisia avajaisia 30.-31.10.2016. Reformaation merkkivuoteen sisältyy Turussa kymmeniä hankkeita.

Lokakuun 2016 lopussa alkava Reformaation merkkivuosi tuo muassaan suuria tapahtumia, historian havinaa, lisättyä todellisuutta ja kaupunkiseikkailua, mielenkiintoisia opuksia, sekä aivan uutta että hyvin vanhaa musiikkia, hiljentymistä ja teemajumalanpalveluksia, erilaisia näkökulmanäyttelyjä – myös lapsille, yhteiskunnallisia keskusteluja, runoja ja tarinoita, kulttuuriluentoja, pöytäpuheita ja teesejä, teatteria nukeilla ja ilman.

Merkkivuoden teemoista ja valmisteluista voi lukea lisää valtakunnallisilta verkkosivuilta www.reformaatio2017.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä  ja Facebook-sivulta www.facebook.com/reformaatio2017Linkki avautuu uudessa välilehdessä.  Lisää merkkivuodesta voi kysellä muun muassa sähköpostitse turku.reformaatio@evl.fi.

Kansainvälinen Reformaation merkkivuosi 2017 avataan Turussa 30.10.2016. Pääjuhlaa vietetään Turussa 5.11.2017. Muutama päivä sitä ennen eli 31.10.2017 tulee kuluneeksi tasan 500 vuotta siitä, kun Martti Luther julkaisi kuuluisat teesinsä Wittenbergissä. Ekumeenisen Reformaation merkkivuoden viettoa Turussa järjestävät yhdessä Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymä, Turun kaupunki ja yliopisto sekä lukuisat paikalliset yhteisöt.

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 20.5. 2016 / MV)

2016-05-20 11:36:01.0