Kävele historiaan Maarian maisemissa syys-lokakuussa

Maarian alueen menneisyyteen sukelletaan askel askelelta syksyisillä historiakävelyillä. Noin tunnin pituiset kävelyt järjestetään kolmena keskiviikkona syys- ja lokakuussa.

Maarian pappila pilkistää viiniköynnösten takaa.

Historiakävelyjen sarjan aloittaa kirjailija Ann-Christin Antell keskiviikkona 8.9. klo 18. Antell opastaa kävelyllä Puuvillatehtaan varjossa -romaaninsa tapahtumapaikoille Maarian pappilasta Koroistenniemelle ja tutustuttaa kävelijät myös romaanin henkilöihin.

Tietokirjailija Tytti Issakainen puolestaan vie kulkijat katukävelylle kahdeksan vuosisadan halki keskiviikkona 22.9. klo 18. Kierroksella kuullaan katu kadulta tarinoita henkilöistä, jotka ovat vaikuttaneet Suomen historian kulkuun.

Kolmas historiakävely on keskiviikkona 6.10. klo 18. Silloin paikallishistorian tuntijat Pertti ja Anita Pussinen johdattelevat kävelijöitä Maarian kirkkomaalla. Vanhojen maatilojen, alueen merkkihenkilöiden ja traagisten kohtaloiden tarinat heräävät eloon vanhan kirkkomaan hautojen äärellä.

Historiakävelyt ovat maksuttomia. Kierroksille tulijoita pyydetään käyttämään maskia. Runsaan sateen sattuessa kävelyt jäävät toteutumatta. Kävelyt järjestää Maarian seurakunnan itäinen aluetyö.

Maarian historiakävelyt

• ke 8.9. klo 18 Historiakävely Puuvillatehtaan varjossa -romaanin maisemissa. Kirjailija Ann-Christin Antell. Lähtö pappilan pihasta.
  • ke 22.9. klo 18 Historiakävely kahdeksalle vuosisadalle Maarian maisemissa. Tietokirjailija Tytti Issakainen. Lähtö Maarian kirkon pääportilta.
  • ke 6.10. klo 18 Historiakävely Maarian kirkkomaalla. Paikallishistorin tuntijat Pertti ja Anita Pussinen. Lähtö Maarian kirkon pääportilta.

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 3.9.2021 / AH)

Fri Sep 03 14:48:00 EEST 2021