Myötätunnon rukoushetki Afganistanin tilanteen johdosta tänään klo 18 Turun tuomiokirkossa

Rukoushetkessä on mahdollista sytyttää kynttilä rauhan puolesta

Tuomiokirkon torni siluettina aamutaivasta vasten

Turun tuomiokirkon kellot kutsuvat tänään tiistaina 17.8. klo 18 rukoilemaan rauhaa maailmaan ja osoittamaan tukea Afganistanissa asuville ihmisille sekä Suomen afgaaneille, jotka surevat kotimaansa ja siellä asuvien läheistensä tilannetta. Iltahetkessä kuullaan musiikkia ja puheenvuoroja. Tilaisuudessa on myös mahdollisuus sytyttää kynttilä maailman rauhan puolesta. Tilaisuuteen osallistuvat piispa Mari Leppänen ja tuomiorovasti Aulikki Mäkinen. Muut puhujat varmistuvat tiistain aikana.

- Elämme yhteisellä maapallolla, sanoo tuomiorovasti Mäkinen. - Ihmisten hätä Afganistanissa koskettaa myös meitä. Monet kokevat avuttomuutta näiden uutisten keskellä. Kristittyinä ajattelemme, että Jumala on läsnä myös kaiken pimeyden keskellä. Sielläkin on läsnä toivo. Yhteisen rukouksen ja toivon merkiksi jokainen voi sytyttää kirkossa rauhankynttilän. Toivon, että mahdollisimman moni kynttilä olisi osa yhteistä rauhanrukousta.

Rukoushetki Afganistanin tilanteen johdosta Turun tuomiokirkossa tiistaina 17.8. klo 18

TMKsrk:n viestintä 17.8. / Eka

2021-08-17 08:34:45.0