Kaarina Maununtytär herää eloon Turun tuomiokirkossa

Lapsille ja perheille suunnatut opastukset vievät kävijän aikojen taakse Tuomiokirkon historiaan sunnuntaina 4.7. klo 14-19

Perheen pienimmillä on mahdollisuus tavata kuningatar, kun sunnuntaina 4.7. klo 14-19 Turun tuomiokirkossa tehdään sukelluksia historiaan. Lyhyillä opastuksilla tavataan hahmoja kirkon eri aikakausilta keskiajalta lähtien. Mukana on ihmisiä munkeista sotilaisiin, ja tietysti myös kuningatar Kaarina Maununtytär. Hahmoja on toteuttamassa joukko liveroolipelaajia.

Opastuksia on 15 minuutin välein ja ne kestävät n. 20 minuuttia. Klo 15.45 ja 17.45 opastuksissa on tauko.

- Halusimme antaa erityisesti lapsille mahdollisuuden tutustua Tuomiokirkkoon ja sen historiaan hiukan uudella tavalla näin keskitaikatapahtuman tiimoilta, kertoo Tuomiokirkkoseurakunnan lapsi- ja perhetyön pappi Sofia Flinck. Tuomiokirkko voi lasten mielestä olla suuri ja jännittäväkin paikka. Toivottavasti kirkossa tavattavissa olevat hahmot kiinnostavat ja rohkaisevat tutustumaan kirkkoon paremmin.

Vaikka tapahtuma onkin suunnattu ensisijaisesti lapsille, ovat opastuksille tervetulleita kaikki. Opastuksen lopuksi on mahdollista tulla siunattavaksi Tuomiokirkon alttarille.

Sukelluksia Tuomiokirkon aikakausiin, elävöitettyä historiaa Tuomiokirkossa, sunnuntaina 4.7. klo 14-19. Opastukset vartin välein. Vapaa pääsy.

2021-06-30 11:38:24.0