Äitienpäivänä testataan uutta

Tänä vuonna äitienpäivää vietetään sekoittaen uusia vivahteita vanhoihin perinteisiin. Maistele maailman makuja, reippaile kirkkoon tai kurkista urkujen uumeniin.

Henrikinkirkossa on äitienpäivänä tarjolla makuja maailmalta. Pääkokit Klaus Rytöhonka ja Anssi Miettinen tarjoavat äitienpäivälounaalla eksoottisia makuja, jotka sopivat kaiken ikäisille. Uskaltaudu siis valitsemaan seisovasta pöydästä uusia elämyksiä. Jälkiruokana on tuttua ja turvallista täytekakkua.

Kävele kirkkoon

Kävellen kirkkoon –tapahtuma houkuttelee äidit liikkeelle. Varissuon kirkon äitienpäivämessuun lähtee kaksi opastettua yhteiskävelyä. Lähde reippailemaan joko Kohmon bussin päätepysäkiltä metsäreitille tai Pääskyvuoren Teboililta teitä pitkin.

Pääskyvuoren reitillä kummeina toimivat Norssin lukion entinen uskonnon lehtori Seppo Isotalo sekä Pääskyvuoriseuran puheenjohtaja ja kunnanvaltuutettu Mika Maaskola. Kohmon reitin kummina toimii kansanedustaja Eeva-Johanna Eloranta.

Äitienpäivän messun päätteeksi on äitienpäiväjuhla, jossa entinen lapsitähti, nykyinen seurakunnan johtava diakoni Jari Huhtasalo, laulaa äideille kappaleen ”Äideistä parhain”.

Kokeile urkujen soittoa

Mikaelinkirkossa pääsee tutustumaan urkuihin pintaa syvemmältä. Kurkkaa mitä löytyykään urkujen sisältä ja testaa millaisia säveliä sinä saat näppäiltyä. Pyhän Katariinan kirkossa taas kuullaan keväistä musiikkia äitienpäivän kitaramatineassa. Mikaelinkirkossa ja Piikkiön kirkossa muistetaan äitejä jakamalla ruusut äitienpäivän messun päätteeksi. Pallivahan kirkolla vietetään puolestaan äitienpäivän messua ja juhlaa, jossa tarjolla on kakkua ja Unelma Nurmelan lausumia runoja.

Äitienpäivälounas, kello 13.00 - 14.30, Henrikinkirkko

Kansanlaulukirkko ja äitienpäivän juhlakirkkokahvit, lähdöt Pääskyvuoren Teboililta ja Kohmon bussin päätepysäkiltä kello 11,

messu kello 12.00, Varissuon kirkko

Urkutuokio ja urkujen esittely, kello 12.00 - 13.00, Mikaelinkirkko