Haku seurakuntien päiväkerhoihin käynnissä

Haku seurakuntien päiväkerhoihin kaudelle 2021–2022 on alkanut 1.6. Kerhot on suunnattu 3–5-vuotiaille lapsille ja ne kokoontuvat kaksi kertaa viikossa kolmen tunnin ajan. Kaksi vuotta täyttäneille lapsille on muutama oma päiväkerhoryhmä, jotka kokoontuvat kerran viikossa. Päiväkerhotoiminta on perheille maksutonta.

Lapsia luonnossa tutkimassa jotain lasipurkissa olevaa.

Haku kerhoihin tapahtuu sähköisesti 21.6. mennessä. Tieto kerhopaikan saamisesta lähetetään perheille viikolla 25 ja kerhot alkavat elokuussa viikolla 33. Lista kerhopaikoista löytyy osoitteesta turunseurakunnat.fi/lapset-ja-perheet/paivakerhot/paivakerhopaikat. Kerhopaikkaa voit hakea täältä.

Seurakuntien päiväkerhojen toiminta on monipuolista ja lapsen kokonaiskehitystä tukevaa. Päiväkerhoissa muun muassa leikitään, liikutaan, askarrellaan ja ulkoillaan. Kerhojen perustana on kristillinen ihmiskäsitys ja keskeisiä teemoja ovat perinteet, tapakulttuuri ja arjen kristillisyys. Lapsille opetetaan vuorovaikutusta, läsnäoloa, hiljentymistä ja pyhän kohtaamista esimerkiksi kirkkovuoden tapahtumien ja luonnon avulla.

Kirkon varhaiskasvatus on sitoutunut Vasun (Varhaiskasvatussuunnitelman perusteet 2018) periaatteisiin.

Lue lisää seurakuntien päiväkerhoista täältä.

LISÄTIEDOT:
Varhaiskasvatuksen ohjaaja Jasmin Nisunen, jasmin.nisunen@evl.fi, puh. 040 341 7217

Thu Jun 03 08:30:00 EEST 2021