Pidä huolta -somekampanja haastaa soittamaan läheisille

Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän somessa alkoi viime viikolla 'Pidä huolta' -kampanja, jonka tarkoituksena on haastaa ihmisiä soittamaan viikoittain jollekulle läheiselle tai tutulle. Kampanja linkittyy Tykkää turkulaisesta -kampanjaan, jossa seurakuntayhtymä on mukana.

PIDAHUOLTA_pe2304_fin.jpg

Kampanjan taustalla on Martinseurakunnan kirkkoherran, Tuomo Norvasuon ajatus siitä, että jos itse soittaisi viidelle henkilölle ja nämä taas viidelle henkilölle ja nämä taas viidelle jne. pian olisi suurelta määrältä ihmisiä kyselty kuulumisia ja pieneltä osalta pidettyä heistä huolta. Idean voi katsoa tältä videolta.

Uusi soittohaaste tulee seurakuntayhtymän somekanaviin aina perjantaisin. Viikottain haastetaan soittamaan aina jollekin tietylle ihmiselle – huomenna vapunaattona esimerkiksi sellaiselle, jonka ajattelisi ilahtuvan vappupallosta, muttei pysty sellaista itse hankkimaan.

Kaikki ihmiset eivät ilahdu puhelinsoitosta tai itsellä voi olla kynnys soittaa kenellekään. Jos haluaa kuitenkin osallistua haasteeseen, voi lähettää läheiselle vaikkapa tekstiviestin tai kortin. Tärkeintä on, että huomioimme jotenkin toisiamme!

Seurakuntayhtymän Facebook-sivulla ja Twitterissä haastekuvat julkaistaan suomeksi ja Instagramissa suomeksi ja ruotsiksi. Ruotsiksi kuvat löytyvät myös Åbo svenska församlingin somekanavista.

Katso ensimmäinen haaste täältä (Facebook).

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 29.4.2021)

Thu Apr 29 08:00:00 EEST 2021