Pyhiinvaellus – askelista voimaa arkeen

Mietiskelevä omatoimimatka Koroistenristille Pyhän Katariinan kirkolta. Matkan varrella virikkeitä mielen rauhoittamiseen ja ravitsemiseen.

Pyhiinvaeltajia polkupyörien kanssa Pyhän Katariinan kirkon edustalla.

Pyöräilevät pyhiinvaeltajat Pyhän Katariinan kirkon edustalla. Valokuva: Elina Helkala.

Katariinanseurakunta kannustaa lähtemään pienelle omatoimipyhiinvaellukselle Koroisten ristille. Vaellusreitti lähtee Pyhän Katariinan kirkolta (Kirkkotie 46, Turku) ja vaelluksen edestakainen pituus on noin viisi kilometriä. Vaellusosuus on nähtävillä Citynomadista.Linkki avautuu uudessa välilehdessä Linkki avautuu uudelle välilehdelle. Reittikartta on merkitty myös pyhiinvaelluspasseihin, jotka löytyvät Pyhän Katariinan kirkon kirkkopihan postilaatikosta. Pyhiinvaelluspasseihin voi myös kerätä leimoja Aurajoen pyhiinvaelluspolkujen pysähdyskohteista.

Katariinanseurakunnan pastori Kristiina Frondelius ja kanttori Elina Kerokoski ovat suunnitelleet pienen pyhiinvaellusreitin varrelle myös mietiskelytekstejä ja rukouksia mielen rauhoittamiseen ja ravitsemiseen.Linkki avautuu uudessa välilehdessä Linkki on pdf-muodossa ja avautuu uudelle välilehdelle.

Pyhän Katariinan kirkko Aurajoen pyhiinvaelluspolkujen kohteena

Aurajoen pyhiinvaelluspolut johdattavat kulttuurihistoriallisesti rikkaisiin maisemiin ja ainutlaatuisille paikoille, jotka kertovat tarinaa kristinuskon versomisesta ja juurtumisesta Suomessa mutta myös ajasta sitä ennen. Noin kahdeksan kilometrin pituinen Helenan polku sopii kuljettavaksi kävellen tai pyöräillen. Noin 35 kilometrin pituinen Pietarin polku sopii erityisen hyvin pyöräiltäväksi. Jos kulkee kävellen, voi halutessaan palata Liedosta Turkuun bussilla. Halistenkoskelta Vanhalinnaan ja takaisin on myös mahdollista meloa.

Tutustu Helenan polkuun Citynomadissa.Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Tutustu Pietarin polkuun Citynomadissa.Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Karttalinkki avautuuu uudelle välilehdelle.

Pop-up -pyhiinvaelluskeskus kesäksi Turun tuomiokirkkoon – tule viipymään ja viihtymään yhdessä tai yksin

Tuomiokirkon yksi kappeleista, Pormestarin kuori, muuntuu pop-up-pyhiinvaelluskeskukseksi kesän ajaksi. Keskukseen kootaan monipuolisesti tietoa pyhiinvaelluksesta, suomalaisista reiteistä ja palveluista reittien varrella. Pop-up -keskus toimii myös henkilökohtaisen hiljentymisen paikkana.

”Toivomme, että löydät vaellukselta virkistystä ja rauhaa. Vaelluksella voit tunnustella, mitä kaikkea sinussa liikkuu? Mitä kaikkea sinussa tapahtuu? Jokin kokemasi voi muuttua tärkeäksi puhutteluksi”, kannustaa Katariinanseurakunnan pastori Kristiina Frondelius.

Voimaa vaelluksesta – siunausta askeleillesi!

Lisätietoja:
Verkkosivut: www.pyhiinvaellus.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä
Facebook: www.facebook.com/pyhiinvaellussuomiLinkki avautuu uudessa välilehdessä
Instagram: www.instagram.com/pyhiinvaellussuomiLinkki avautuu uudessa välilehdessä
Pyhän Henrikin Pyhiinvaellusyhdistyksen verkkosivut: www.henrikinvaellus.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä

(Katariinanseurakunnan viestintä 27.4.2021 Katri Lautjärvi)

2021-04-27 09:56:00.0