Kolme näkökulmaa rauhaan Valoa yössä –sarjassa

Pyhän Katariinan kirkossa keskustellaan perjantaina 22.4. klo 18 sodasta ja rauhasta. Illan yhteiseksi teemaksi nousee keskitysleirissä kuolleen saksalaispastori Dietrich Bonhoefferin virren sanoin ”Vahvista ääni toisen maailman”.

Rauhaa ja rauhan rakentamista lähestytään illan aikana monesta näkökulmasta. Assil Awdishou kertoo elämästään Pohjois-Irakin ja Syyrian rajalla ja tiestään Suomeen. Syyriassa paljon aikaa viettänyt psykoterapeutti-pastori Liisa Auruksenaho kertoo, millaiselta elämä katastrofialueilla vaikuttaa suomalaisen silmin. Politiikan ja kansainvälisen yhteisön rauhan prosessien näkökulmasta puhuu kansanedustaja Ilkka Kanerva, joka toimii merkittävissä tehtävissä muun muassa Euroopan turvallisuus- ja yhteistyöjärjestö ETYJissä.

Illan musiikista vastaa kanttori Markku Lautjärvi. Tilaisuutta isännöivät pastori Anna Hälli Katariinanseurakunnasta ja rehtori Tapani Rantala Turun kristilliseltä opistolta.

Kirkon eteisessä on tarjolla munkkeja ja simaa klo 17.30 alkaen. Vapaa pääsy.

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 18.4.2016 / MS)

Mon Apr 18 14:41:00 EEST 2016