Sata linnunpönttöä Yhteisvastuulle

Lahjoita kololinnulle oma koti. Ostamalla pesäpöntön Yhteisvastuun hyväksi, autat samalla myös taloudellisessa ahdingossa olevia ikäihmisiä Suomessa ja maailman katastrofialueilla.

Kolme linnunpönttöä.

Katariinanseurakunnan työntekijät, vapaaehtoiset ja alueen partiolaiset ovat ryhtyneet pönttötalkoisiin ja nikkaroivat kevään aikana yhteensä sata linnunpönttöä siivekkäille ystäville Yhteisvastuun hengessä. Seurakunnan alueen nimistö tarjosi otollisen lähtökohdan idealle: Varissuo, Pääskyvuori, Satakielenkatu, Tiaisenkatu, Hemponkatu, Sieponkuja, Rastaantie ja monta muuta lintujen mukaan nimettyä katua.

Kololinnuilla on pulaa pesimäpaikoista, sillä luonnonkoloja on nykyään liian vähän. Talvella pöntöt toimivat lintujen ja oravien yöpymis- ja suojapaikkoina, ja pakkasyönä ne voivat jopa pelastaa eläimen hengen. Valmiit pöntöt voi ripustaa monenlaisiin paikkoihin niin kaupungissa kuin maaseudulla. Omat asukkaansa saaneet pöntöt tuovat elämää pihapiiriin, ja niissä pesiviä lajeja on helppo tarkkailla. Katariinanseurakunnassa rakennetut pöntöt on tarkoitettu pikkulinnuille, jolloin sini-, kuusi-, hömö- ja töyhtötiainen ovat todennäköisimmät asukkaat.

Pöntön hinta on 10 euroa käteismaksulla ja tuotto menee kokonaisuudessaan Yhteisvastuukeräyksen hyväksi. Linnunpöntön voi ostaa itselle tai lahjaksi 20.4. mennessä ja varauksia ottaa vastaan diakoniatyöntekijä Eliisa Lehti p. 040 341 7135. Mukaan saa pöntön ripustus- ja puhdistusohjeet.

Vuoden 2021 Yhteisvastuukampanja kerää varoja ikäihmisten auttamiseksi Suomessa ja maailman katastrofialueilla. Ostamalla Katariinanseurakunnan linnunpöntön, on mukana lähimmäisenrakkauden kansanliikkeessä.

(Katariinanseurakunnan viestintä 26.3.2021 / Katri Lautjärvi)

2021-03-26 13:06:00.0