Maarian kirkkoherra jää eläkkeelle

Katri Rinteen lähtöjumalanpalvelus 21.3., terveisiä Katrille kerätään maaliskuun puoliväliin asti.

Maarian kirkon pääkäytävä, toisessa päässä näkyy alttari, vasemmalla saarnatuoli. Kirkko on tyhjä. Valoa tu...

Maarian kirkon käytävillä kävelee kohta uusi kirkkoherra. Kuva: Timo Jakonen

Turun suurimmassa seurakunnassa vaihtuu kirkkoherra, kun Maarian kirkkoherra Katri Rinne jää eläkkeelle. Rinne pitää lähtösaarnansa Marian ilmestyspäivänä 21.3.2021. Koronarajoitusten vuoksi paikalle ei voida ottaa seurakuntaa, mutta jumalanpalvelukseen voi osallistua netin välityksellä osoitteessa maarianseurakunta.fi. Erityistä lähtöjuhlaa ei voida tässä tilanteessa järjestää, mutta Katrille voi lähettää terveisiä 14.3. asti. Viestejä vastaanottavat Eeva-Kaisa Ahlamo, eeva-kaisa.ahlamo@evl.fi sekä Päivi Valtonen, paivi.valtonen@evl.fi. Terveisistä kootaan vihkonen, joka annetaan Katrille lähtöjumalanpalveluksen yhteydessä. Rinne jää eläkkeelle 1.6. alkaen, mutta lomailee maaliskuun lopusta lähtien.

Kevään aikana valitaan Maarialle myös uusi kirkkoherra. Kirkkoherraehdokkaat esitellään Maarian seurakunnan nettisivuilla. Kirkkoherranvaali on välillinen, eli uuden kirkkoherran valitsee seurakuntaneuvosto. Ehdokkaille järjestetään julkinen vaalipaneeli, jota voi seurata netin kautta. Tiedot paneelin ajankohdasta löytyvät aikanaan Maarian nettisivuilta.

Maarian kirkkoherran Katri Rinteen lähtösaarna ja jumalanpalvelus sunnuntaina 21.3. klo 10 osoitteessa maarianseurakunta.fi. Rinteelle voi lähettää terveisiä, muistoja, jne. sunnuntaihin 14.3. asti osoitteeseen eeva-kaisa.ahlamo@evl.fi ja paivi.valtonen@evl.fi tai Turun ja Kaarinan srk-yhtymä, Maarian srk viestintä, Valtonen / Ahlamo, PL 922, 20101 Turku.

(Maarian srk:n viestintä 25.2.21 / Eka)

Thu Feb 25 11:16:00 EET 2021