Mikaelinseurakunta kasvaa

Monena vuonna olemme lukeneet negatiivisia uutisia kirkon jäsenkehityksestä, mutta Mikaelissa olemme kasvu-uralla. Mikaelinseurakuntaan kuului vuoden päättyessä 20 477 seurakuntalaisesta. Luku on kasvanut edellisvuodesta lähes 400 uudella seurakuntalaisella. Seurakunnan jäsenmäärän kasvu selittyy 20-29 vuotiaiden seurakuntalaisten kasvaneella määrällä.

Mikaelinkirkon torni Kakolanmäeltä kuvattuna

Turku kasvaa nyt voimakkaasti Mikaelin alueella ja maisema muuttuu. Westpark, Kakolanmäki, Linnanfältti ja Herttuankulma ovat jo pitkällä rakentumisessa ja nyt myös Kirstinpuistossa työt ovat alkaneet. Muuttoliikkeen kautta tulee uusia ihmisiä Mikaelinseurakunnan alueelle sekä jäseniä seurakuntaamme. Olette kaikki lämpimästi tervetulleita!  Tilastot kertovat uusista seurakuntalaisista mielenkiintoista tietoa. Selkeästi suurin ikäluokka on nyt haarukassa 20-29 vuotiaat, joten nuoria aikuisia muuttaa nyt paljon Mikaeliin.

Kirkkoherra Jouni Lehikoinen on tyytyväinen kehityksen suunnasta. Lehikoinen muistuttaa, että Mikaelinseurakunta on vuosittain ottanut seurakuntaan muuttaneet erityisellä lämmöllä vastaan. Tapana on ollut kohdata seurakuntaan muuttaneet juuri tammi-helmikuussa. Kohtaamispaikkana on ollut Turkuhalli ja TPS:n jääkiekkopeli. Erätauoilla on nautittu pullakahvit ja tavattu seurakunnan työntekijöitä sekä saatu infoa. Valitettavasti tänä vuonna koronatilanteen takia tuota muuttaneiden tapaamista ei ole voitu järjestää. Odotamme kuitenkin jo kovasti sitä, että saamme jatkaa hyvää perinnettämme.

Näin korona-ajan keskelläkin tahdomme olla kohtaamassa uusia ja vanhoja seurakuntalaisia. Tässä meitä auttaa nyt suuresti aktiivinen ja vuorovaikutuksellinen läsnäolo sosiaalisessa mediassa ja seurakunnan nettisivuilla. Näiden sivujen kautta välitämme videoituna tai striimattuna jumalanpalveluksia, hartauksia, musiikkia sekä myös uutisia. Suositulla Mikaelinseurakunnan Facebook -sivulla (mikaelinsrk) on tällä hetkellä seuraajia yli 3800 ja tykkäyksiä yli 3300. Myös Mikaelin Instagram -sivu (mikaelinsrk) ja nettisivu (mikaelinseurakunta.fi) palvelevat seurakuntaan tutustumista.

Tämän lisäksi Mikaelinkirkko on koronarajoitukset huomioiden avoinna päivittäin ja myös työntekijä on tavattavissa kirkossa. Keskiviikkoillassa on mahdollisuus ehtoollishetkeen, jossa on peräkkäin neljä lyhyttä ehtoollista klo 17, 17.15, 17.30 ja 17.45. Mikaelinseurakunta kasvaa nyt väkimäärän suhteen, mutta ennen kaikkea haluamme olla myös hengellisen kasvun ja kodin paikka kaikille. Lämpimästi tervetuloa mukaan!

Turun Mikaelinseurakunta 3.2.2021 / Timo Hanttu & Matti Hernesaho

2021-02-03 14:24:17.0