Piispa Mari Leppänen vihitään virkaansa 7.2.

Turun arkkihiippakunnan uusi piispa Mari Leppänen vihitään virkaansa Turun tuomiokirkossa sunnuntaina 7. helmikuuta. Juhlapäivään voi osallistua verkossa sekä television ja radion äärellä.

Piispa Mari Leppänen katsoo kameraan hymyillen, taustalla keltainen seinä risteineen.

Turun arkkihiippakunnan uusi piispa Mari Leppänen on aloittanut tehtävässään 1. helmikuuta. Kuva: Timo Jakonen

Mari Leppänen vihitään Turun arkkihiippakunnan piispaksi kynttilänpäivän vihkimysmessussa Turun tuomiokirkossa. Virkaan vihkimisen toimittaa arkkipiispa Tapio Luoma avustajinaan piispat Kaisamari HintikkaSimo Peura ja Matti Repo.

Messussa saarnaa piispa Leppänen. Tekstinlukijana toimii tiede- ja kulttuuriministeri Annika Saarikko, ja musiikin toteutuksessa on mukana muun muassa baritoni Aarne Pelkonen.

Messu televisioidaan suorana lähetyksenä Yle TV 1:ssä kello 10 ja lähetetään radiossa Yle Radio 1:n kanavalla samaan aikaan. Messu on katsottavissa ja kuunneltavissa myös Yle Areenassa sekä osoitteessa virtuaalikirkko.fi.

Tilaisuuteen voi osallistua sekä Turun arkkihiippakunnan että Turun tuomiokirkkoseurakunnan Facebook-sivuilla. Facebookissa on mahdollisuus lähettää oma tervehdys uudelle piispalle.

Uutta piispaa voi tulla tapaamaan kesällä, kun kaikille avoimet hiippakuntajuhlat järjestetään 11.7. Porissa ja 15.8. Turussa kokoontumisrajoitusten salliessa.

(Turun arkkihiippakunta, Turun tuomiokirkkoseurakunta ja seurakuntayhtymän viestintäpalvelut 3.2.2021 / AR)

Wed Feb 03 14:29:00 EET 2021