Rukoilevaisten sävelaarteet soivat Pallivahassa

Torstaina 14.4.2016 klo 18 Pallivahan kirkossa tutustutaan kansan parissa syntyneisiin säveliin ja runoihin rukoilevaisvirsien kautta. Kalervo U. Kukkula kertoo hengellisistä kansanlauluista, joita voi luonnehtia kansan lahjaksi kirkolle, kun taas kirjailija Harri Raitis ja rovasti Sisko Raitis valottavat vuonna 2006 julkaistun Armon lapset veisatkaa -laulukirjan syntyä ja sisältöä.

Laulukirja sisältää 120 Länsi-Suomen rukoilevaisten seuroissa yleisimmin käytettyä virttä nykykielen mukaisessa muodossa. Sävelmät ovat suurelta osin hengellisiä kansantoisintoja ja niiden nykyaikaiset kieliasut ovat pitkälti kirjailija Kaija Pispan ja muusikko Jaakko Löytyn käsialaa. Esitysten lisäksi lauluja lauletaan yhdessä. Säestyksestä vastaa kanttori Ulla Vuola.

Armon lapset veisatkaa -laulukirjan esittely- ja laulutilaisuus
Pallivahan kirkko
to 14.4.2016 klo 18

(Maarian seurakunnan viestintä 7.4.2016 / AH)