Piispa Kaarlo Kallialan lähtömessu sunnuntaina

Turun arkkihiippakunnan piispan Kaarlo Kallialan lähtömessun voi katsoa sunnuntaina 31.1. klo 10 virtuaalikirkossa osoitteessa www.virtuaalikirkko.fi. Messu lähetetään myös Turun tuomiokirkkoseurakunnan Facebookissa. Osallistu Turun tuomiokirkon messuun kotoa käsin!

Piispa Kaarlo Kalliala piispan paita päällä.

Piispa Kallialan lähtömessussa on luvassa upeaa musiikkia. Kuva Timo Jakonen

Piispa Kaarlo Kalliala luovuttaa piispan viran tunnukset messussa Turun tuomiokirkossa kello 10. Hän myös saarnaa ja toimii liturgina.

Piispa Kallialaa voi muistaa ja kiittää liittymällä kaikkien yhteiseen kiitoskorttiin osoitteessa: https://nakemiinpiispakaarlo.blogspot.com.

Lisäksi voi osallistua keräykseen Rotterdamin merimieskirkon diakonisen työn tukemiseen tilille FI91 1745 3000 0222 79 (NDEAFIHH). Käytä lahjoittaessasi tunnistetta ”Näkemiin, piispa Kaarlo!”.

Piispa Kalliala siirtyy eläkkeelle 31.1.2021. Koronan vuoksi messua vietetään ilman yleisöä.

Messun liturgiasta ja saarnasta vastaa piispa Kalliala ja avustajana liturgina toimii Mika Mäntyranta.  Ehtoollisavustajana on Antti Lemmetyinen ja tekstinlukijana Arja Pihl. Kanttorina toimii Jukka Pietilä, urkurina
Arttu Selonen. Megumi Nakazawi, trumpetti, Anu Åberg, patarummut.

Key Ensemblen osuudet:
- Kaisa Suutela-Kuisma & Teemu Honkanen (Ps. 13:6, Ps. 18:2–7): Minä luotan sinun armoosi (psalmimusiikki)
- Gustaf Aulén (san. Olov Hartman – suom. Anna-Maija Raittila; sov. Teemu Honkanen): On hengissä maa (vuorovirsi 166; 2., 4.)
- Jari Kekäle (sov. Teemu Honkanen): Laula ihmisille
- Pekka Simojoki (san. Anna-Mari Kaskinen; sov. Teemu Honkanen): Kaikki saavat tulla
- Amerikkalais-skotlantilainen kansansäv. (san. John Newton – suom. Anna-Maija Raittila; sov. Osmo Honkanen): Amazing grace (Oi ihmeellistä armoa)

Key-ensemblen kvartetissa laulavat
Maikki Säikkä, sopraano
Anni Susi, altto
Teemu Honkanen, tenori
Tommi Saalas, basso
Alku- ja päätösmusiikki: Telemann: Concerto D (osia)

Muut avustajat: Ilona Kalliala, Julius Kalliala, Kaisa Rauma, Heimo Hietanen ja Risto Leppänen.

(Turun arkkihiippakunta, Turun tuomiokirkkoseurakunta ja seurakuntayhtymän viestintäpalvelut 29.1.2021 / PH)

Fri Jan 29 15:43:00 EET 2021