Bachin Johannespassio hiljentää Maarian kirkossa

Kamarikuoro Key Ensemble esittää yhdessä Helsingin barokkiorkesterin kanssa J. S. Bachin rakastetun Johannespassion Maarian kirkossa keskiviikkona 23.3. klo 19.

jeesus-ristintie_THUMB.jpg

Kaksiosainen Johannespassio kertoo pääsiäisen tarinan Jeesuksen vangitsemisesta hautaukseen. Sitä esitetään usein pitkäperjantaina, ja alun perin kahden osan välissä kuultiinkin pitkäperjantain saarna.

Turkulainen puoliammattilaisista koostuva Key Ensemble on yksi Suomen tunnetuimmista kuoroista. Kuoro on saanut myös kansainvälistä tunnustusta levyistään sekä voittanut vuoden 2013 Let the Peoples Sing kuorokilpailun Luxemburgissa.

Vuonna 1997 perustettu Helsingin Barokkiorkesteri on noussut yhdeksi Euroopan arvostetuimmaksi periodiyhtyeeksi. Orkesteri konsertoi säännöllisesti ulkomailla ja on nähty mm. Savonlinnan Oopperajuhlilla, Suomen Kansallisoopperassa ja Lontoon Wigmore Hallissa.

Bachin Johannespassio Maarian kirkossa keskiviikkona 23.3. klo 19
Maikki Säikkä, sopraano
Kristina Raudanen, altto
Mats Lillhannus, tenori