Jouluradio 93,8 luo lämpöä korona-ajan jouluun

Jouluradion kanavaperheestä löytyy joulutunnelman luoja jokaiseen jouluun tänäkin poikkeuksellisena vuonna. Radiotaajuuksilla ja verkossa soivaa Jouluradion pääkanavaa täydentävät jälleen yhdeksän persoonallista nettiradiota.

Joulukuusen koristepallossa lukee jouluradio.fi.

Kirkko Turussa ja Kaarinassa tuo Jouluradion Turun seudulle joululahjana alueen asukkaille.

Jouluradion lähetys analogisilla radiokanavilla alkoi jo marraskuun alussa ja joulumusiikki soi radioaalloilla loppiaiseen 6.1.2021 saakka. Turun seudulla Jouluradion antennitaajuus on tänäkin jouluna 93,8 MHz. Kaapelissa taajuudet ovat 98,0 MHz (DNA), 90,1 MHz (Telia) ja 98,90 MHz (Elisa).

”Tänä vuonna Jouluradiota tarvitaan ehkä enemmän kuin koskaan ennen. Me tuomme tähän hulluun vuoteen jotakin tuttua ja turvallista, ikiaikaistakin. Jouluradion kuuntelun perinne luo lohdun ja ilon monille synkkään vuoteen”, sanoo Jouluradion toimituspäällikkö Riitta Kalliorinne.

Jouluradion pääkanava on sekoitus perinteisiä joululauluja, yllättäviä tulkintoja sekä ihan uutta joulumusiikkia. Pääkanavan rinnalla netissä jouluradio.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä soi yhdeksän muuta monimuotoista joulukanavaa. Aivan toisenlaista tunnelmaa kaipaaville ovat muun muassa nettikanavat Rouhea joulu, Indiejoulu tai Pikkujouluradio. Koko perheen joulu soi Lasten jouluradiossa. Toisella kotimaisella joulua rakentaa Julradion.

Jouluradio kuuluu myös Elisa Viihteen kautta.

Tänä vuonna 18 vuotta täyttävän Jouluradion koko kansalle tarjoavat seurakunnat ympäri Suomea. Kansallisen radiotutkimuksen mukaan Jouluradio oli Suomen neljänneksi kuunnelluin radiokanava joulukuussa 2019.

(KIrkko Turussa ja Kaarinassa viestintäpalvelut 1.12.2020 / MV)

Tue Dec 01 16:10:00 EET 2020