Maarian pappilan seimelle voi poiketa adventista loppiaiseen

Perinteinen Maarian pappilan seimi pappilan vanhassa porttirakennuksessa avautuu jälleen 1. adventtisunnuntaina 29.11. jumalanpalveluksen jälkeen n. klo 11.30. Seimi on avoinna päivittäin klo 10-17 aina loppiaiseen 6.1.2021 saakka.

Etualalla härkänukke tarkkailee seimiasetelmaa. Taustalla näkyvät Joosef ja Maria -nuket Jeesuksen seimen ä...

Maarian pappilan porttirakennuksessa härkäkin on päässyt seimen luo ihmettä katsomaan. Kuva: Eeva-Kaisa Ahlamo

Maarian perinteinen jouluseimi tulee taas. Pappilan vanhassa porttirakennuksessa aukeaa 1. adventtisunnuntaina asetelma, jota voi poiketa katsomaan adventista loppiaiseen päivittäin klo 10-17. Samalla voi piipahtaa pappilan puutarhan Enkelipolulla.

”Pyhä perhe, paimenet ja enkelit tuovat joulusanoman nähtäväksi, kun taas härkä, aasi ja lampaat todistavat joulun ihmettä. Valaistus ja taustamusiikki luovat kokonaisuudesta puhuttelevan”, sanoo Maarian seurakunnan kappalainen Inkeri Puputti. ”Hahmojen suunnittelusta ja toteuttamisesta ovat vastanneet harrastelijataiteilijat Leena Törmä, Marjatta Risku, Tuuli Kastemaa ja Heidi Nummila. Näyttelyrakenteiden tekemisessä on avustanut Charlston Palombo Correia”, Puputti tietää.

Jouluseimen lisäksi kävijät voivat kävellä pitkin Enkelipolkua Maarian pappilan puutarhassa. Viidessä opastetaulussa kerrotaan, miten enkeli viestitti Jeesuksen syntymän Marialle, Joosefille, paimenille ja itämaan tietäjille. Polku on auki adventista loppiaiseen, opastetut Enkelipolku-kierrokset kahtena sunnuntaina 13.12.2020 ja 20.12.2020 klo 15 lähtevät Maarian kirkon edestä. Enkelipolun ovat suunnitelleet Tytti Issakainen ja Pertti Pussinen.

Maarian pappilan (Sorolaisenkatu 4) jouluseimi avoinna adventista loppiaiseen (29.11.-6.1.) päivittäin klo 10-17. Seimi avataan 29.11. n. klo 11.30. Pappilan puutarhan Enkelipolun opastetut kierrokset 13.12. ja 20.12. klo 15. Vapaa pääsy.

Maarian seurakunnan viestintä 24.11.20 / Eka

2020-11-24 12:12:03.0