Agricola-kävely saapuu Turun tuomiokirkkoon 20.9.

Keväällä Pernajasta käynnistynyt Suomen Pipliaseuran järjestämä Agricola-kävely päättyy Turun tuomiokirkossa järjestettävään hetkipalvelukseen 20. syyskuuta.

Laulutaiteilija Hannu Holma nojaa Tuomiokirkon edellä olevaan Agricola-patsaaseen ja näyttää peukkua.

Laulutaiteilija Hannu Holma on Agricola-kävelyn isä.

Toista vuotta järjestettävä Agricola-kävely on kotimainen pyhiinvaellus, joka kulkee reformaattorin ja suomen kirjakielen isän Mikael Agricolan synnyinpitäjästä Pernajasta Turkuun, jossa Agricola toimi piispana. Agricola-kävely on suunniteltu seitsemän taipaleen mittaiseksi ja matkan mitta on kokonaisuudessaan 329 kilometriä.

Huhtikuussa, Agricolan päivänä, alkaneen pyhiinvaelluksen viimeinen etappi Paimion kirkolta Turun tuomiokirkkoon kävellään idean isän, laulutaiteilija Hannu Holman johdolla 20. syyskuuta. Lähtö Paimion kirkolta tapahtuu klo 10. Agricolan reitillä kulkeminen muistuttaa lukutaidon merkityksestä ja kävelyllä tuetaan Pipliaseuran Lukutaitoa naisille Afrikassa -ohjelmaa.

Perillä Turun Tuomiokirkossa järjestetään klo 19 kaikille avoin Agricola-hetkipalvelus. Tilaisuudessa esiintyvät Agricola Ensemble -lauluyhtye, laulutaiteilija Hannu Holma ja urkuri Markku Hietaharju. Pyhiinvaelluksesta kertoo pyhiinvaelluskoordinaattori Annastiina Papinaho. Suomen Pipliaseuran toiminnanjohtaja Markku Kotila puhuu lukutaitotyöstä. Rukoushetken toimittavat vs. kappalainen Sinikka Pietilä yhdessä Markku Kotilan kanssa.

ilaisuuden järjestävät Suomen Pipliaseura ja Turun tuomiokirkkoseurakunta. Tilaisuus on kaikille avoin.

Lisätiedot ja ilmoittautuminen:

(Suomen Pipliaseuran viestintä 10.9.2020)

Thu Sep 10 15:40:00 EEST 2020