​​​​​​​Kapellimestarit raottavat työkalupakkiaan

Turun tuomiokirkossa pääsee sunnuntaina 23.8. klo 15 kurkistamaan kapellimestarien työkalupakkiin, kun kapellimestarit Kari Tikka ja Sasha Mäkilä keskustelevat muusikkoudesta ja ihmisyydestä, musiikillisesta kohteliaisuudesta ja elämästä musiikin äärellä ja musiikin kanssa

Mieskapellimestari heiluttamassa tahtipuikkoa mustalla taustalla

Miksi orkesteri tai kuoro soi joskus täyteläisesti ja lämpimästi? Miksi taas joskus kaikki on aivan virheetöntä, mutta jättää kuulijan kuitenkin hiukan yksin? Miten kapellimestari voi eleellään kutsua muusikoita yhteisen tekemisen äärelle pakottamatta tai käskemättä? Miten musisoidaan kohteliaasti toista kunnioittaen? Näihin ja muihin kysymyksiin haetaan vastausta Kapellimestarit kuulolla - kurkistuksia kapellimestarin työhön -tilaisuudessa Turun tuomiokirkossa sunnuntaina 23.8. klo 15.

Tilaisuus koostuu musiikin rytmittämästä paneelikeskustelusta, jossa kapellimestarit jakavat syvämietteisiä ajatuksiaan kuoro- ja orkesteripsykologiasta. Keskustelun tahtipuikkoa heiluttaa Tuomiokirkkoseurakunnan kanttori Anu Åberg. Tenori Mikko Salakari ja sopraano Annukka Kuivisto esittävät Kari Tikan musiikkia.

Tuomiokirkkoon mahtuu 250 ihmistä turvavälit huomioiden. Tilaisuutta voi seurata myös suorana netistä osoitteessa virtuaalikirkko.fi.

Kapellimestarit kuulolla sunnuntaina 23.8. klo 15 Turun tuomiokirkossa. Vapaa pääsy.

(Tuomiokirkkoseurakunnan viestintä 17.8. / Eka)

Mon Aug 17 13:10:31 EEST 2020