​​​​​​​Taiteiden iltapäivä Turun tuomiokirkolla

Taiteiden yöhön otetaan varaslähtö Tuomiokirkolla, ohjelmaa tasatunnein klo 12-18.

Turun tuomiokirkon tornimaskotti kävelee jokivartta pitkin. Kuvituskuva.

Kärsimättömien ei tarvitse odottaa torstaina 13.8. Taiteiden yöhön saakka, kun Turun tuomiokirkolla järjestetään tapahtuman puitteissa ohjelmaa jo puolestapäivästä lähtien. Ohjelmaa on monipuolisesti mm. runojen ja musiikin muodossa:

klo 12 Keskipäivän ehtoollinen Tuomiokirkossa. Pastori Jenni Pihajoki. Kanttori Jukka Pietilä.

klo 13 Yhteislauluhetki Domcafén terassilla. Laulattamassa Jukka Pietilä. Merja Forsman säestää hanurilla.

klo 14 Kuvallinen raamattumietiskely Tuomiokirkossa. Oppaana pastori Saara Markkula.

klo 15 Hetki runolle Domcafén terassilla. "Kesä täyttyy" - runoja ihmisistä, eläimistä ja elämän rikkaudesta. Runoja lausumassa Turun Lausuntakerhosta Irmeli Helin, Maaret Perälä, Pirjo Vahtola ja Sirkka Vepsä. Musiikki Lasse Vahtola.

klo 16 Tietovisa Domcafén terassilla. Saa kysyä ja saa vastata. Juontajana Anneli Rantalaiho.

klo 17 Opastettu pieni pyhiinvaellus Tuomiokirkon ympäristössä. Vapaa pääsy. Kierrosta varten on myös mahdollisuus ostaa 5 € lipuke, joka sisältää opasvihkosen sekä pullakahvit Domcaféssa. Lipuke myynnissä Tuomiokirkon infossa, tuotto lähetykselle. Oppaana pastori Saara Markkula.

Domcafé on 13.8. auki klo 11-18. Tuomiokirkkomuseoon taas on vapaa pääsy klo 13-18. Kirkko itse on auki tutustumista varten koko päivän klo 9-18.

(TMK srk:n viestintä 70820 / Eka)

Fri Aug 07 09:46:00 EEST 2020