Elokuu tuo iltapäivän musiikkimatineat ja kirkko-opastukset Martinkirkkoon

Martinkirkossa voi nauttia iltapäivän musiikkimatineoista ja mielenkiintoisesta kirkko-opastuksesta elokuun jokaisena torstaina 6.8. alkaen.

Urut.

Musiikkimatineat tarjoavat noin 20 minuutin mittaisen musiikkituokion torstai-iltapäivisin klo 14 alkaen. Heti musiikkihetken perään voi jäädä noin puolen tunnin kestoiselle, opastetulle ”Martinkirkko tutuksi” -kierrokselle.

Kierroksilla selviää mielenkiintoisia asioita kirkon arkkitehtuurista ja taiteesta. Saattaapa kierroksilla kuulla tarinaa myös siitä, miten Martinkirkko selvisi kuin ihmeen kautta jatkosodan alun pommituksista 1941.

Luvassa on upeaa urkumusiikkia, cembalomusiikkia ja upeaa tenorilaulua. Musiikkimatineoista vastaavat Martinseurakunnan omat kirkkomuusikot Julia TamminenTimo UstjugovMikko Salakari ja Päivi Hannuksela. Kirkko-opastuksia tarjoavat Jukka Hildén ja Tuomo Norvasuo.

Musiikkimatineat ja kirkko-opastukset Martinkirkossa (Huovinkatu 1, Turku) torstaisin 6.8., 13.8., 20.8. ja 27.8. klo 14–15. Vapaa pääsy.

(Martinseurakunnan viestintä 31.7.2020 HK)

2020-07-31 09:00:00.0