Tuomiorovastin virkaan kahdeksan hakijaa

Turun tuomiokirkkoseurakunnan uusi kirkkoherra valitaan välillisellä vaalilla seurakuntaneuvostossa syksyllä.

Kesäinen Tuomiokirkko puiden ympäröimänä.

Turun tuomiokirkkoseurakunnan kirkkoherran eli tuomiorovastin virkaa varten jätettiin kahdeksan hakemusta määräaikaan mennessä.

Virkaa hakivat:

• Kalle Elonheimo, TT, Paimion seurakunnan kappalainen
  • Anna-Kaisa Hautala, Säkylä-Köyliön seurakunnan vs. kirkkoherra
  • Pasi Jaakkola, TT, Turun Mikaelinseurakunnan kappalainen
  • Jani Kairavuo, Naantalin seurakunnan kirkkoherra
  • Sari Lehti, Raision seurakunnan kirkkoherra
  • Aulikki Mäkinen, TT, Kuopion Männistön seurakunnan kirkkoherra
  • Ville Niittynen, VTT, Kaarinan seurakunnan kirkkoherra
  • Ari Paavilainen, Tampereen Harjun seurakunnan kirkkoherra

Hakijat haastatellaan tuomiokapitulissa 2.9.2020, ja uusi tuomiorovasti valitaan välillisellä vaalilla Tuomiokirkkoseurakunnan seurakuntaneuvostossa syksyllä. Päätöksen välillisestä vaalista tekee tuomiokapituli seurakuntaneuvoston pyynnöstä.

Viran hakuaika päättyi torstaina 2.7. kello 14.00. Viran kelpoisuusvaatimuksena on pappi, joka on suorittanut ylemmän pastoraalitutkinnon ja seurakuntatyön johtamisen tutkinnon.

Nykyinen tuomiorovasti Heimo Rinne jää eläkkeelle 1.1.2021.

(Turun arkkihiippakunnan tuomiokapituli / Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 2.7.2020)

Kuva: Timo Jakonen

Thu Jul 02 15:23:00 EEST 2020