Kesällä hiljennytään taivasalla

Ruissalon ja Runosmäen metsäkirkot sekä Koroisten ristin perinteinen kesähartaus kutsuvat rauhoittumaan vehreän luonnon helmaan tänäkin kesänä. Myös Turun alueen kirkot tarjoavat levähdyspaikan ja tutustumismahdollisuuden tuttuun tapaan, turvavälit ja hygieniamääräykset huomioiden.

Piirretty sydän puulankussa.

Ruissalon metsäkirkolla voi kiireinen kaupunkilainenkin hiljentyä kauniin luonnon keskellä. Mikaelinseurakunnan järjestämä suvihartaus pidetään 7.6. alkaen parittomien viikkojen sunnuntaisin kello 18. Kesäinen hartaus kestää puolisen tuntia. Matkaa metsäkirkolle on noin 300 metriä. Viitoitus Honkapirtin parkkipaikalta, osoitteessa Albert Ravilan raitti. Osa hartaustilaisuuksista on katsottavissa suorina verkkolähetyksinä, seuraa Mikaelinseurakunnan tapahtumatietoja

Runosmäen Mustalammella, Piiparinpolun kävelytien varrella, on mahdollista hengähtää ja ihastella kesään herännyttä luomakuntaa. Hiljentymispolku (11.–30.6.) alkaa Mustalammen metsäkirkolta Piiparinpolun alusta. Reitit kulkevat polkua pitkin metsäkirkon alueen ympäri sekä hiekkatietä Metsälammen takaa Signalistinkadun päähän. Jälkimmäinen on esteetön.

Avoimen taivaan alla järjestetään myös Koroisten ristin kesähartaus, tänä vuonna torstaina 2.7. kello 18–19. Koroisten niemellä pidettävän hartaustilaisuuden toimittavat Inkeri Puputti, Sara Valtonen ja Mika Ketola. Musiikista vastaavat Virpi Vähäpassi, harmonikka ja Eeva Paajanen, saksofoni. Sateen sattuessa tilaisuus pidetään Maarian kirkossa (Maunu Tavastin katu 2, Turku). Koroisten ristin perinteisen kesähartauden järjestävät Maarian seurakunta ja Itä-Maarian aluetyö.

Myös kaupungissa pääsee nauttimaan hengenravinnosta. Kirkot tarjoavat viileän hengähdystauon jykevien kiviseinien suojissa ja ovat avoinna seurakuntalaisille jälleen kesälläTurun ja Kaarinan seurakuntien jumalanpalveluksia toimitetaan kirkoissa paikan päällä 7.6. alkaen, osa myös verkon välityksellä.

Kirkkoihin pääsee tutustumaan ja hiljentymään asianmukaisia turvaetäisyys- ja hygieniaohjeistuksia noudattaen. Seurakuntayhtymä on laatinut seurakuntatiloihin liittyvän ohjeen, josta ilmenevät sallitut enimmäishenkilömäärät. Ohjeistus on voimassa 1.6.2020 alkaen toistaiseksi.

(Seurakuntayhtymän viestintä 4.6.2020 / AR)

Thu Jun 04 18:30:00 EEST 2020