Katariinan pappilan puutarha täyttyy rakkaustarinoista

Tunnelmallista Hääyö-tapahtumaa vietetään Turussa Pyhän Katariinan kirkossa ja pappilan puutarhassa lauantaina 15. elokuuta. Ilmoittautua voi 10.7. asti.

Hääpari yhdessä sillalla.

Turun ja Kaarinan seurakuntien yhteisessä Hääyö-tapahtumassa on mahdollista mennä naimisiin kauniisti ja vaivattomasti myös tänä kesänä. Suosittu Hääyö on ainutlaatuinen vihkitilaisuus, jossa vihitään useita pareja saman illan aikana. Tapahtumassa voi myös pyytää siunaamista aiemmin solmitulle avioliitolle.

– Hääyössä pääsee vihille juhlavasti mutta pienellä vaivalla. Järjestämme kaiken musiikista pieneen tarjoiluun valmiiksi, hankimme todistajatkin tarvittaessa, Katariinanseurakunnan kappalainen Anna Hälli kertoo.

Myös tapahtumaan ilmoittautuminen on helppoa, sillä sen voi tehdä kätevästi verkkolomakkeella. Vihkiaikoja on tarjolla parinkymmenen minuutin välein kello 18 alkaen, aina puoleen yöhön saakka. Vihkipaikan, joko Pyhän Katariinan kirkon tai pappilan puutarhan, voi valita samassa yhteydessä.

– Varauksia on tullut mukavasti, mutta mukaan mahtuu vielä hyvin. Jos toivottu vaihtoehto on jo täynnä, voi ilmoittautua jonotuslistalle. Sateen sattuessa parit vihitään pappilan kappelissa.

Vihkimisen takeeksi riittää viimeistään viikkoa aiemmin hankittu todistus avioliiton esteiden tutkinnasta. Maistraatissa vihityt tuovat mukanaan todistuksen avioliiton solmimisesta.

Osallistuminen turvallista

Valtioneuvoston asettamien, kesäkuun alusta voimaan tulleiden kokoontumisrajoitusten mukaan sisätiloissa ja alueellisesti rajatuissa ulkotiloissa voidaan järjestää yleisötilaisuuksia, joihin osallistuu yli 50 mutta enintään 500 henkilöä.

– Hääyöhön on turvallista tulla, sillä seurakunnat huomioivat viranomaisohjeiden mukaiset turvaetäisyydet sekä hyvän hygienian kaikessa toiminnassaan, Hälli muistuttaa.

Pyhän Katariinan kirkossa voi olla kerralla enintään 80 henkilöä, Katariinan pappilassa 30 henkilöä. Kirkkokohtaiset kokoontumisrajoitukset löytyvät seurakuntayhtymän verkkosivuilta.

Haluaisitko mennä naimisiin elokuun yönä tunnelmallisessa ympäristössä? Lisätiedot ilmoittautumislinkkeineen löydät osoitteesta www.turunseurakunnat.fi/haayo. Ilmoittautuminen 10.7. mennessä.

(Seurakuntayhtymän viestintä 2.6.2020 / AR)

Tue Jun 02 11:12:00 EEST 2020