Talous- ja kehittämisjohtajaksi esitetään Timo-Pekka Laaksoa

Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän talous- ja kehittämisjohtajan virkaan esitetään ekonomi, kauppatieteiden maisteri Timo-Pekka Laaksoa. Yhteisen kirkkoneuvoston esitys etenee yhteiseen kirkkovaltuustoon, joka kokoontuu 11. kesäkuuta.

Timo-Pekka Laakso toimii tällä hetkellä LähiTapiola-ryhmän talousjohtajana. Hän on valmistunut Turun kauppakorkeakoulusta ja asuu Raisiossa. Laakson valintaa esittää torstaina kokoontunut yhteinen kirkkoneuvosto.

Seurakuntayhtymän talousjohtajan virka muutettiin kesäkuussa 2019 talous- ja kehittämisjohtajan viraksi. Talous- ja kehittämisjohtaja vastaa seurakuntayhtymän taloudesta, johtaa talous- ja kehittämispalveluita sekä johtaa ja valvoo seurakuntayhtymän sijoitustoimintaa. Hän vastaa yhdessä strategiaryhmän kanssa seurakuntayhtymän strategiatyöstä ja toiminnan aktiivisesta kehittämisestä.

Määräaikaan mennessä virkaan tuli 26 hakemusta. Uudesta viranhaltijasta päättää 11. kesäkuuta kokoontuva yhtymän yhteinen kirkkovaltuusto. Talous- ja kehittämisjohtaja on yksi seurakuntayhtymän kolmesta viranhaltijasta, joiden valinnasta päättää yhteinen kirkkovaltuusto.

(Seurakuntayhtymän viestintä 7.5.2020 / PH)

Thu May 07 20:07:09 EEST 2020