Tuota iloa lähettämällä vanhukselle kortti

Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän yhteinen diakoniatyö on aloittanut Lähetä kortti -kampanjan, jossa haastetaan ihmisiä lähettämään korttitervehdyksiä Turun ja Kaarinan hoivakotien asukkaille.

Kolme kortti viuhkana ylös ojennetussa kädessä.

Kampanjalla halutaan tuottaa iloa ja välittämisen tunnetta hoivakodeissa asuville, jotka eivät ole voineet tavata ketään koronatilanteen vuoksi.

- Idea kampanjaan lähti, kun mietin, mitä ihmiset voisivat tehdä hoivakodeissa asuvien vanhusten hyväksi poikkeusolojen aikana, vapaaehtoistyön diakoniatyöntekijä Ulla Mäenpää kertoo.

- Halusin, että Kortti-kampanjan avulla voidaan ketä tahansa ihmistä innostaa tekemään hyvää lähettämällä rohkaisevia tervehdyksiä myös ennestään tuntemattomille vanhuksille, hän jatkaa.

Kortin voikin siis osoittaa sen kummemmin henkilöimättä esimerkiksi Mäntyrinteen vanhainkodin asukkaalle.

Tarkemmat osallistumisohjeet ja linkit hoivayksiköiden osoitteisiin löytyvät täältä.

Mukaan kortteja lähettämään voi myös haastaa muita julkaisemalla somessa kuvan kortistaan, mainitsemalla julkaisussa kaverinsa ja lisäämällä hashtagit #lähetäkortti ja #kirkkoturussajakaarinassa.

LISÄTIEDOT:

Ulla Mäenpää
vapaaehtoistyön diakoniatyöntekijä
puh. 040 341 7218, ulla.maenpaa@evl.fi

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 6.5.2020 / AH)

Wed May 06 15:20:22 EEST 2020