Jumalanpalvelukset loikkasivat verkkoon

Turun ja Kaarinan seurakuntien jumalanpalveluksia voi katsoa sunnuntaina 29.3. netissä. Jumalanpalvelusten jälkeen kirkot ovat avoinna sunnuntaina päivällä pari tuntia hiljentymistä varten. Turvaväleistä huolehditaan. Myös tulevina sunnuntaipäivinä voi jumalanpalveluksia seurata netistä, vaikka seurakuntalaiset eivät voi niihin fyysisesti osallistua.

Tuomiokirkko, Aurajoki ja tulppaanit.

Tuomiokirkko kuvattuna keväällä.

Pääsiäisen ajasta tulee tarkemmat tiedot ensi viikolla lehti-ilmoituksiin ja nettisivuille.

Viime viikon sunnuntain 22.3. Turun kirkkojen jumalanpalveluksia seurasi 2800 henkilöä, joka on reilusti enemmän kuin normaalina sunnuntaina käy Turun kirkoissa. Tuomiokirkosta näki virtuaalikirkon kautta jumalanpalveluksen 1377 henkilöä ja ruotsinkielisen palveluksen 353. Maarian, Martin ja Mikaelin palveluksia katsoi yhteensä 1100.

Maarian kirkosta tulee jumalanpalvelus suorana lähetyksenä sunnuntaina klo 10. Lähetystä pääsee seuraamaan seurakunnan nettisivuilta www.maarianseurakunta.fi Martinseurakunnan sunnuntain klo 10 jumalanpalvelus tulee seurakunnan Facebookissa facebook.com/martinseurakunta ja Instagramissa instagram.com/martinseurakunta. Myös Mikaelinseurakunta lähettää sunnuntain klo 10 jumalanpalveluksen Facebookissa facebook.com/mikaelinsrk

Tuomiokirkkoseurakunnan sanajumalanpalvelus lähetetään sunnuntaina klo 10 ja Åbo svenska församlingin jumalanpalvelus klo 12, molemmat virtuaalikirkon kautta, osoite on www.virtuaalikirkko.fi  Myös Henrikinseurakunta, Kaarinan seurakunta, Katariinaseurakunta, Piikkiön seurakunta ja Paattisten seurakunta seuraa klo 10:n jumalanpalvelusta Tuomiokirkosta. Seurakunnilla on nettisivuillaan suora linkki, joka aktivoituu, kun lähetys alkaa.

Kirkot ovat muuten kiinni koronavirustilanteen vuoksi, mutta avoinna sunnuntaisin hiljentymistä varten. Paikalla on seurakuntien työntekijöitä ja turvaväleistä huolehditaan.

• Henrikinkirkko klo 12−14
  • Kaarinan kirkko klo 10.30−12.30
  • Maarian kirkko klo 11−13
  • Martinkirkko klo 11−13