Ukulele säestää ilmastovalomerkkiä – Earth Hour 28.3.

Kansainvälinen Earth Hour kiinnittää huomion ympäristön tilaan ja ilmastokriisiin lauantaina 28. maaliskuuta klo 20.30-21.30. Valot sammuvat tunniksi eri puolilla maailmaa ilmaisten huolta ilmastonmuutoksesta.

Earth Hour -logo

Myös kansallispyhäkkö näyttää valomerkin ilmaston puolesta sammuttamalla valot Earth Hourin ajaksi. Turun tuomiokirkon lisäksi valot sammuvat tunnin ajaksi Turun Mikaelinkirkosta, Martinkirkosta ja Maarian kirkosta sekä Piikkiön kirkosta.

Pyhän Katariinan kirkkoon suunniteltu Kulttuuria kynttilänvalossa -valomerkkitapahtuma toteutetaan koronatilanteen myötä ”karanteenikonserttina” verkossa. Kitaristi Jarmo Julkunen säestää Earth Hourin viettoa omasta kodistaan. Kotikonsertissa soi paitsi ukulelelle sovitettuja virsiä myös instrumentaalimusiikki 1500-luvulta tähän päivään erilaisilla ukuleleilla ja renessanssikitaralla.

Ukulelekonsertti avautuu Katariinanseurakunnan Facebook-sivuilta www.facebook.com/Katariinanseurakunta 28.3. klo 20.30.

Earth Hour on WWF:n järjestämä maailman suurin ilmastotapahtuma. Lisätietoja tapahtumasta www.earthhour.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 25.3.2020 / MV)

Wed Mar 25 11:49:00 EET 2020