Seurakuntayhtymältä lahjoitus 100 vuotta täyttävälle Turun yliopistolle

Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymä onnittelee vuonna 1920 perustettua Turun yliopistoa. Yhteistyö seurakuntien ja yliopiston kesken on jatkunut yhtä kauan.

UTU 100 vaaka

Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymä onnittelee merkittävää yhteistyökumppaniaan ja lahjoittaa 100 vuotta täyttävälle Turun yliopistolle ja sen humanistiselle koulutusalalle 10 000 euroa humanistisen opetuksen ja tutkimuksen tukemiseen. Lahjoitus tehdään opiskelijoille suunnatusta Emil Niemelän rahastosta testamenttitoimikunnan päätöksellä.

”Turun yliopiston tutkimuksen ja koulutuksen merkitys on suuri alueemme kirkolliselle elämälle. Yhteydet yliopiston ja seurakuntayhtymän ja sen seurakuntien välillä ovat mittavat.”

”Oppilaitospappiemme työ opiskelijoiden ja yliopiston työntekijöiden kanssa, Tuomiokirkon reliikkikokoelman arkeologinen ja historiallinen tutkimus, Tutkijoiden yön tilaisuudet Turun tuomiokirkossa, yhteistyö humanistisen tiedekunnan tutkijoiden kanssa reformaatiovuonna, juhlajumalanpalvelukset yliopiston avajaisten ja tohtoripromootioiden yhteydessä, tutkijoiden luentotilaisuudet, kirjoitukset ja haastattelut sekä opiskelijoiden osallistuminen seurakuntien toimintaan: tässä vain joitakin esimerkkejä verkostostamme. Näistä yhteyksistä Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymä haluaa lämpimästi kiittää ja toivottaa onnea ja menestystä sata vuotta täyttävälle Turun yliopistolle”, toteaa tuomiorovasti Heimo Rinne.

(Seurakuntayhtymän viestintäpalvelut 27.2.2020 / PH)

Thu Feb 27 19:51:00 EET 2020