Talous- ja kehittämisjohtajaksi haki 26 henkilöä

Talous- ja kehittämisjohtajan valinnasta päättää yhteinen kirkkovaltuusto kesäkuun kokouksessaan.

Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymään valitaan talous- ja kehittämisjohtaja. Viran hakuaika päättyi 24. helmikuuta. Määräaikaan mennessä tuli 26 hakemusta. Talous- ja kehittämisjohtaja on yksi seurakuntayhtymän kolmesta viranhaltijasta, joiden valinnasta päättää yhteinen kirkkovaltuusto.

Virkaa hakivat Henna Ahtinen, Taina Forsblom, Mika Hiltunen, Mika Hämeenniemi, Maija Junkola-Lehtonen, Sigfrid Karlsson, Ilkka Ketonen, Juha Kirstilä, Kati Korhonen, Anu Kurkilahti-Haartemo, Jenni Laakso, Timo-Pekka Laakso, Rauno Maaninka, Leena Kristiina Peltomäki, Markku Puska, Raimo Pyysalo, Mikko Rauhanen, Sirpa Romppainen, Timo Räsänen, Ilkka Saari, Jukka Silvola, Teppo Talvinko ja Kirsi Åkerlund. Lisäksi kolme hakijaa toivoi, ettei heidän nimeään julkaista tässä vaiheessa.

Yhteinen kirkkoneuvosto asetti valmisteluryhmän viran täyttämistä varten. Ryhmään kuuluvat kirkkovaltuuston puheenjohtaja Harri Lukander, kirkkoneuvoston puheenjohtaja Heimo Rinne, kirkkoneuvoston varapuheenjohtaja Auvo Heikkilä, henkilöstöpäällikkö Tekla Määttänen sekä kirkkoneuvoston jäsenet Ulla-Maija Vierimaa ja Ari Rantanen.

Talous- ja kehittämisjohtaja vastaa seurakuntayhtymän taloudesta, johtaa talous- ja kehittämispalveluita sekä johtaa ja valvoo seurakuntayhtymän sijoitustoimintaa. Hän vastaa yhdessä strategiaryhmän kanssa seurakuntayhtymän strategiatyöstä ja toiminnan aktiivisesta kehittämisestä.

Valinnasta päättää yhteinen kirkkovaltuusto 11. kesäkuuta kokouksessaan.

(Seurakuntayhtymän viestintäpalvelut 27.2.2020 / PH)

Thu Feb 27 19:17:00 EET 2020