Ekopaasto alkaa tänään

Tänään on pääsiäispaaston ensimmänen päivä. Paaston avulla ihminen tavoittelee mielenmuutosta ja keskittyy olennaiseen. Elämä yksinkertaistuu ja samalla hengellisyys saa tilaa. Ekopaasto on yksi mahdollisuus viettää paastoa tavalla, joka samalla hillitsee ilmastonmuutosta.

Kuvassa pajunkissoja.

Tänä vuonna ekopaasto kiinnittää huomion erityisesti vaatteiden vastuullisuuteen teemalla "Kierrätä hyvää". Ekopaastoa on vietetty Suomen evankelis-luterilaisessa kirkossa vuodesta 2012 alkaen.  Vuosien aikana kampanjassa on painotettu erilaisia ympäristöteemoja kristillisestä näkökulmasta sekä luterilaista paastoperinnettä.

Ekopaasto kestää 11. huhtikuuta saakka.

Mikä olisi sinun paastolupauksesi? Lue lisää evankelis-luterilaisen kirkon paastokampanjasta www.ekopaasto.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 26.2.2020 / MV)

Wed Feb 26 11:01:00 EET 2020