Staycation tuo loman Skappeliin talvilomaviikolla

Turun ja Kaarinan seurakunnat tarjoavat lapsille ja perheille tekemistä myös talvilomaviikolla. Skappelissa kauppakeskus Skanssissa pääsee viettämään Staycationia päivittäin vaihtuvilla teemoilla ja touhuilla. Hepokullassa ja Yli-Maariassa on puolestaan tarjolla kokki- ja käsityökerhoja lomalaisille. Hannuniitussa perheet voivat suunnata talviloman perhekahvilaan.
Lapset kurottelevat keskellä pöytää olevia purkissa olevia värikyniä kohti.

Skanssin Skappelin lomaillaan kotimaisemissa ja vietetään Staycationia talvilomaviikon arkipäivinä. Maanantaina 17.2. teemana on lappi, talviset olot, touhut ja laulut. Luvassa on talvista askartelua ja pilkillekin pääsee. Tarjolla on pientä talvista hyvää. Tiistaina 18.2. lähdetään mielikuvitusretkelle eläintarhaan muun muassa askartelemalla ja pohtimalla, miten eläimet ääntelevät. Muskarihetkissä klo 11 ja 14 on luvassa eläinlauluja.

Keskiviikkona 19.2. Skappelin Staycation suuntaa risteilylle. Tiedossa on kasvomaalausta, pienimpien menijöiden pallomeri ja pienimuotoinen buffetti. Bingoa pelataan kello 12. Torstaina 20.2. katseet suunnataan kesään. Puistojumppaan pääsee mukaan klo 10.30 ja 13.30 ja piknikille suunnataan klo 11.3. Piknikille tulee ottaa oma viltti ja eväät mukaan. Talo tarjoaa poreilevaa piknikjuomaa.

Perjantaina 21.2. Staycationilla lähdetään matkalle maailman ympäri satujen siivin. Lisäksi lapset voivat askarrella itselleen oman matkalaukun täynnä haaveita. Masuntäytteeksi saa pähkinöitä ja kuivattuja hedelmiä kaukomailta.

Hepokullan seurakuntatalolla kokoonnutaan käsityökerhoon tiistaina 18.2. klo 10–13 ja kokkikerhoon torstaina 20.2. klo 11–14. Yli-Maarian seurakuntatalolla puolestaan kokkaillaan keskiviikkona 19.2. klo 11–14. Kaikkiin kerhoihin tulee ilmoittautua maanantaihin 17.2. mennessä. Kokkikerhoihin ilmoittaudutaan Teemu Luoma-aholle, teemu.luoma-aho@evl.fi ja käsityökerhoon Milla Kristolalle, milla.kristola@evl.fi.

Hannuniitun seurakuntatalolla kokoonnutaan torstaina 20.2. klo 9.30–12 talviloman perhekahvilaan. Paikalle voi tulla oman aikataulun mukaan kahvittelemaan, leikkimään ja seurustelemaan. Pieni yhteinen ohjelmatuokio on klo 10.30.

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 11.2.2020 / AH)

Tue Feb 11 11:08:00 EET 2020