Yhteisvastuukeräys kerää rahaa vanhemmuuden tukemiseen

Valtakunnallinen Yhteisvastuukeräys käynnistyy taas ensi sunnuntaina 2.2. Tänä vuonna kerättävillä varoilla tuetaan vanhemmuutta niin Suomessa kuin maailman katastrofialueilla.
Mies ottaa hernekeittoa soppatykistä. Taustalla ihmisjoukko.

Hernekeittojako Tuomiokirkkotorilla Yhteisvastuun hyväksi vuonna 2018.

Kotimaassa keräystuotot menevät vanhemmuutta tukevaan hankkeeseen, jossa ovat mukana Mannerheimin Lastensuojeluliitto ja Pelastakaa Lapset ry, sekä vanhemmuutta tukeviin toimiin paikallisseurakunnissa. Ulkomailla keräyksen tuotto menee Kirkon ulkomaanavun katastrofirahaston kautta muun muassa Nepaliin.

Turussa ja Kaarinassa kerätään varoja sekä lipaskeräyksillä että monenlaisilla tapahtumilla ja tilaisuuksilla. Keräysaika alkaa juhlavasti Yhteisvastuukeräyksen 70-vuotisjuhlamessulla Turun tuomiokirkossa 2.2. klo 10. Messussa saarnaa arkkipiispa Tapio Luoma ja se televisioidaan suorana Ylen 1:ssä.

Samana päivänä jumalanpalveluksen jälkeisillä kirkkokahveilla Nummen seurakuntatalolla on vieraana Kirkon ulkomaanavun Nepalin työntekijä Binaya Acharya. Acharya kertoo tilaisuudessa perheiden tilanteesta Nepalissa sekä siitä, miten Yhteisvastuukeräys auttaa perheitä maailmalla. Jumalanpalvelus Pyhän Katariinan kirkossa alkaa klo 10 ja kirkkokahveja vietetään heti jumalanpalveluksen perään hieman kello 11 jälkeen.

Perheiden kannattaa puolestaan suunnata keräyksen avauspäivänä Kuusiston kirkolle, jossa vietetään perhetapahtumaa klo 12.30-16. Luvassa on askartelua, ongintaa ja grillimakkaraa. Sään suosiessa pääsee pulkkailemaan. Myös Kuusiston kirkko on avoinna tutustumista varten.

Sunnuntaina 9.2. Raunistulan seurakuntatalolla syvennytään runoihin vanhemmuudesta ja lapsuudesta kun taas perjantaina 28.2. Eerikinkatu 3:ssa järjestettävässä Luontokuvia-konsertissa kuullaan Ari Törmän musiikkia ja nähdään tämän ottamia luontokuvia.

Maaliskuun 8. päivänä Paattisten kirkossa järjestetään Patis Love -toivelaulukonsertti. Tilaisuudessa lauletaan yhdessä kuulijoiden toivomia hengellisiä kappaleita, virsiä, nuorten hengellisiä kappaleita tai lastenvirsiä. Kymmenen euron hintaiset toiveet voi lähettää Tanja Jylhävuorelle, tanja.jylhavuori@evl.fi, 21.2. mennessä.

Lisätietoja Yhteisvastuukeräyksestä: www.yhteisvastuu.fi

LUVASSA MUUN MUASSA:
Tilaisuuksien tuotot Yhteisvastuukeräykselle.

la 1.2. klo 9.30 alkaen Yhteisvastuu-lentopalloturnaus Littoisten monitoimitalon liikuntahallissa. Myynnissä kahvia ja pullaa.

su 2.2. klo 10 Yhteisvastuu 70v -juhlamessu Tuomiokirkossa. Messun jälkeen myynnissä hernekeittoa soppatykistä Tuomiokirkontorilla. Astiallinen 5€.

su 2.2. klo 10 Yhteisvastuu-messu Pyhän Katariinan kirkossa. Kirkkokahveilla Nummen srk-kodissa YV-infoa ja vieraana KUA:n Nepalin työntekijä Binaya Acharya. Maksuton kirkkobussi Varissuon kirkolta klo 9.10.

su 2.2. klo 12.30–16 Yhteisvastuun perhetapahtuma Kuusiston kirkolla. Askartelua, ongintaa, grillimakkaraa.

ke 5.2. klo 18 Talvisten laulujen yhteislauluilta Hepokullan srk-talolla, kolehti Yhteisvastuulle

su 9.2. klo 15 ”Riepumatto” – runoja ja lauluja Raunistulan srk-talolla. Arja Lyly, Elisa Raassina ja Riitta Vasenkari. Esitys kuvaa elämän koko kirjoa, vanhemmuuden ja lapsuuden näkökulmasta. Vapaa pääsy. Ohjelma 10€, sis. kahvin.

to 13.2. klo 13 Ystävänpäiväetkot Kaarinan kirkossa. Keittolounas musiikilla höystettynä. Hinta 10€.

ti 25.2. kl 18 Orgelkonsert med Birgitta Forsman i Domkyrkan. Fritt inträde, programblad 10€/st.

pe 28.2. klo 19 ”Luontokuvia”-konsertti ja mediaesitys seurakuntien toimitalon juhlasalissa, Eerikink. 3. Ari Törmän sävellyksiä ja luontokuvia. Ohjelma 10€.

su 8.3. klo 15 Patis Love-toiveyhteislaulutilaisuus Paattisten kirkossa. Lähetä toivelaulusi 21.2 mennessä osoitteeseen tanja.jylhavuori@evl.fi! Toive voi olla hengellinen laulu, virsi, nuorten veisukirjan laulu tai lasten virsi. Toive 10 €/kpl.

su 15.3. klo 15 NMKY:n seniorikuoron konsertti, johtajana Heikki Rainio. Ohjelmamaksu.
Impivaaran Yhteisvastuu-kioski avautuu jälleen helmikuussa viikonloppuisin ja hiihtolomalla jos ilmat vain sallivat! Myynnissä kahvia ja makkaraa. Kioski sijaitsee Kurrapolun päässä pulkkamäen vieressä.

Lisää tapahtumia pitkin kevättä osoitteessa www.turunseurakunnat.fi/tapahtumat

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymä 31.1.2020 / AH)

Fri Jan 31 10:39:00 EET 2020