Tuenilmaus Turun synagogalle 30.1.

Arkkipiispa ja Turun piispa osallistuvat järjestöväen ja kaikkien mukaan haluavien kanssa tilaisuuteen, jolla ilmaistaan tuki Turun synagogalle. Tule mukaan torstaina 30.1. klo 19, Brahenkatu 17.
Kuvassa Turun keltaiseksi maalattu synagoga kesällä.

Turun synagogan seiniä töhrittiin maalilla maanantaina. Kuva Turun seudun ekumeeninen piiri.

Turussa järjestetään tuenilmaus Turun synagogalle torstaina 30. tammikuuta klo 19 synagogan luona, Brahenkatu 17. Tuenilmaukseen osallistuvat sekä arkkipiispa Tapio Luoma että Turun arkkihiippakunnan piispa Kaarlo Kalliala.

Vainojen uhrien muistopäivänä maanantaina Turun synagoga töhrittiin törkeästi punaisin maaliläiskin. Eri kirkko- ja uskontokunnista sekä ihmisoikeusjärjestöistä nousi yhtä aikaa tarve tukea yhteisöä ja osoittaa solidaarisuutta.

Turun seudun ekumeeninen piiri, Turun arkkihiippakunta, Turun tuomiokirkkoseurakunta ja We see you -kampanja järjestävät kaikille avoimen tuenilmauksen kokoontumalla yhteen ja kukittamalla Turun synagogan aidan torstaina 30.1. klo 19. Samalla halutaan tuomita myös muut vastaavat iskut sekä katolista kirkkoa että turkulaisten yrittäjien pizzaravintoloita kohtaan: "Vihaa on nähty liikaa, nyt on solidaarisuuden vuoro."

Olet tervetullut osoittamaan tukesi Turun synagogalle. Kukkakauppa Tähkä lahjoittaa tilaisuuteen kukkia.

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintäpalvelut 29.1.2020 / MV, PH)

2020-01-29 08:22:00.0