Seurakunnat häämessuilla lauantaina

Turun ja Kaarinan seurakunnilla on Turun häämessuilla Logomossa oma osasto. Tule messuille lauantaina 25.1. klo 9 - 18. Maarian kirkossa soi samana iltana häämusiikki klo 18.
Kuvassa hääkukkakimppu.

Seurakuntien papit ja alueellisen keskusrekisterin edustajat päivystävät osastolla 19 häämessuilla Logomossa lauantaina. Jos tarvitset tietoa esimerkiksi häiden järjestämisestä, esteiden tutkinnasta, kuulutuksista, kirkon varaamisesta, häämusiikista tai vihkikaavasta, tule tervehtimään!

Kirkollinen vihkiminen ei ole kiinni paikasta. Häät voidaan viettää yhtä hyvin kirkossa tai jossakin kauniista Turun ja Kaarinan pappiloista, kotona, kesällä luonnon helmassa tai meren rannalla. Häiden järjestämisessä auttaa seurakuntien osaava henkilökunta. Häämessulavalla juontaja Satu Aarnio haastattelee klo 11 ja klo 14 alueellisen keskusrekisterin johtajaa, pastori Hanna Lehtoa. Näissä tietoiskuissa saa perustiedot kirkollisesta vihkimisestä ja häiden järjestämisestä.

Helatorstaina 21.5. klo 14 on häämusiikkikonsertti Mikaelinkirkossa. Sen musiikista vastaa häämusiikkispesialisti, kanttori Marko Hakanpää. Ja jos haluat naimisiin kevyin järjestelyin ja ihanassa ympäristössä, sähköinen ilmoittautuminen Hääyö-tapahtumaan 15.8.2020 Pyhän Katariinan kirkossa ja Katariinan pappilan puutarhassa alkaa 4. toukokuuta lähtien, katso tarkemmin Hääyö-sivuilta.

Turun häämessut lauantaina 25.1. klo 9-18 Logomossa, (Köydenpunojankatu 14, Turku). Samana iltana klo 18 Maarian kirkossa (Maunu Tavastin katu 2, Turku) häämusiikki-ilta, jossa kuullaan ja lauletaan yhdessä ja jossa voi kuulla perinteisiä tai moderneja kappaleita tai muuten vain fiilistellä kaunista musiikkia. Häämusiikkia kuunntelemaan on vapaa pääsy. Messuille pääsymaksu 10 euroa.

(Seurakuntayhtymän viestintäpalvelut 23.1.2020 / PH)

Thu Jan 23 09:19:00 EET 2020