Jouluradio nousi neljänneksi kuunnelluimmaksi

Myös Turun seudulla joulukuussa soinut Jouluradio tavoitti joulukuun aikana 779 000 viikkokuuntelijaa. Jouluradio oli näin Suomen neljänneksi kuunnelluin radiokanava joulukuussa.

Kuuntelijaluvut selviävät Kansallisesta Radiotutkimuksesta (KRT 2019/12).

Kuluneella kaudella Jouluradio nosti teemakseen kansainvälisyyden ja monikulttuurisuuden. Kansainvälistä musiikkia etsittiin esimerkiksi Jouluradion kuuntelijoiden avulla. Suosittua joulumusiikkia kuultiin muun muassa Perusta, Koreasta ja Islannista – ja yli 20 muusta maasta.

Saadun palautteen perusteella "rakas, tunnelmallinen ja ainutlaatuinen" Jouluradio todella kuuluu jouluun ja on osa ihmisten arkea erityisesti joulun aikaan, mutta myös siihen valmistauduttaessa. Se näkyy myös Jouluradion nettisivuilla, joille tehtiin parhaimmillaan viikossa yli 180 000 käyntiä.

Jouluradio on seurakuntien yhteinen radiokanava sekä verkkomedia, jonka sivustolla soi 10 eri tyylisuunnan joulumusiikin kanavaa. Kaikkiaan 27 lähetintä kattoi tänä vuonna 4,3 miljoonaa potentiaalista kuulijaa ympäri Suomen.

Turun seudulle Jouluradion kustansi Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintäpalvelut.

Jouluradio on kuulunut suomalaisten jouluperinteisiin jo seitsemäntoista vuoden ajan.

(Jouluradio & Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 22.1.2020 / MV)

Wed Jan 22 12:03:00 EET 2020