Uusi vuosi vastaan Turun tuomiokirkossa

Tule hyvästelemään mennyt vuosi ja ottamaan vastaan uusi vuosi 2020 juhlavin sävelin ja sanoin Tuomiokirkossa ja kirkon ulkopuolella.
Turun tuomiokirkon torni, kellotaulu ja joulukuusi.

Tuomiokirkon kellon lyönnit johdattavat tulevaan vuoteen. Kuva Timo Jakonen

Uusi vuosi otetaan vastaan Turun tuomiokirkossa uudenvuodenaattona, 31. joulukuuta klo 23. Sisältä siirrytään ulos portaille klo 23.30.

Hartaushetki sisällä kirkossa tarjoaa Jean Sibeliuksen Finlandia-hymnin, jonka esittää Mieskuoro Laulun Ystävät johtajanaan Juha Järvinen. Heitä säestää Laivaston soittokunnan soittoryhmä. Virsien Hyvyyden voiman ihmeelliseen suojaan ja Soi kunniaksi Luojan välissä puhuu kappalainen Miika Ahola. Mieskuoro esittää vielä Siunaa ja varjele meitä ja uudenvuoden rukouksen jälkeen lauletaan Maa on niin kaunis, jonka säestää uruilla Markku Hietaharju.

Ulkona portailla juhla jatkuu Mieskuoro Laulun Ystävien esittämän Leevi Madetojan Kauneihin maa -laulun sävelin, jota seuraa Jean Sibeliuksen Till Havs. Virren 581 jälkeen tuomiorovasti Heimo Rinne puhuu, jonka jälkeen lauletaan Virsi 170, Jumala ompi linnamme. Turun kaupungin puheenvuoron pitää Turun kaupunginhallituksen varapuheenjohtaja Jukka Vornanen. Vastaanotto päättyy Maamme-lauluun. Tuomiokirkon kellojen lyönnit ja kaupungin ilotulitus siirtävät osallistujat juhlavasti vuoteen 2020.

(Seurakuntayhtymän viestintäpalvelut 27.12.2019 /PH)

Fri Dec 27 08:00:00 EET 2019