Kynttilä muualle haudatulle

Hautausmailla on jälleen koittamassa muistojen ja valojen aika. Jos oman läheisen hauta sijaitsee pitkän matkan päässä, kynttilän voi tuoda muualle haudattujen muistopaikalle, joita on kaikilla Turun ja Kaarinan hautausmailla.
Kynttilöitä muualle haudattujen muistomerkillä.

Muualle haudattujen muistomerkeille tuodaan paljon kynttilöitä. Ne kannattaa sijoittaa hiukan toisista erilleen, jotta ne eivät roihahda yhdessä.

Turun hautausmaalla muistopaikkana palvelee Menneitten sukupolvien muistomerkki pienellä aukiolla Vanhan hautausmaan keskellä. Katariinan hautausmaalla muistokivi ja Paattisilla maahan upotettu risti ovat sankarihautojen vieressä. Maarian kirkkomaalla muistopaikka on pystytetty pääportin oikealle puolelle ja Maarian keskisellä hautausmaalla kappelin läheisyyteen. Kärsämäen hautausmaalla muistopaikka löytyy muistolehdon ja kappelin välistä.

Kakskerrassa muistopaikka on pääportilta vasemmalle ja Kuusiston hautausmaalla muistopaikaksi pystytetty valurautaristi on kirkon pääsisäänkäynnin edessä. Piikkiössä muistelupaikka on kalliotasanne kellotapulin puolella kirkkoa.

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 18.12.2019 / MV)

Thu Dec 19 10:52:00 EET 2019