Perinteinen Joulutori

Turun Katariinanseurakunnan järjestämä tunnelmallinen ja iloinen Joulutori kutsuu kaikenikäiset itsenäisyyspäivän viettoon perjantaina 6.12. klo 11-14 Pyhän Katariinan kirkon ympäristöön. Valikoimaltaan kiinnostavat joulumyyjäiset tarjoavat monenlaisia herkkuja, käsitöitä ja muita lahjaideoita pukinkonttiin ja joulun viettoon.

Katariinan aitat. Kuvaaja Melissa Parviainen.

Itsenäisyyspäivän vietto alkaa kirkossa klo 10 juhlajumalanpalveluksella sekä seppelten laskulla sankarihaudoille, minkä jälkeen Nummen seurakuntakodissa on tarjolla Marttojen kirkkokahvit klo 12 asti.

Klo 11 avautuvalla Joulutorilla on tänä vuonna tarjolla erilaisia kahviloita, kuten esimerkiksi Papin puoti Katariinan pappilassa, Marttojen kahvila Nummen seurakuntakodilla, Turku Kahvilla -erikoiskahvimopo pappilan pihalla ja kiertävä glögireppu alueella. Myyjäisiä on ympäri aluetta; joulumyyjäiset Katariinan pappilassa ja pappilan pihassa, Marttojen myyjäiset Nummen seurakuntakodilla ja partiolaisten myyjäiset Punaisen tuvan pihapiirissä ja navetassa.

Elävää musiikkia on luvassa Pyhän Katariinan kirkon maksuttomassa musiikkituokiossa klo 12, jolloin on mahdollisuus kuulla Sibeliuksen joululaulusarja op. 1 altto Elina Kerokosken ja pianisti Maiju Laurilan esittämänä. Laulusarja sisältää mm. Sibeliuksen rakastetut joululaulut En etsi valtaa, loistoa ja On hanget korkeat nietokset. Tämän lisäksi Nummen seurakuntakodilla on pieniä pop up -joululauluhetkiä.

Alueen paikallishistoriaan voi tutustua Joulutorin aukioloaikana, jolloin on vapaa pääsy seurakunnan historiallisiin rakennuksiin. Dosentti Kimmo Ikosen järjestämä hautausmaakierros alkaa klo 12.30 otsikolla ”Muistoja sodan ja rauhan ajoilta Katariinan hautausmaalla”.

VPK:n paloauto, kaverikoirat ja poniratsastus puolestaan ilahduttavat perheen pienimpiä ja jouluseimi on nähtävänä vanhoissa aitoissa.

Tilaisuuden järjestää Turun Katariinanseurakunta. Mukana yhteistyössä Katariinan Martat, Kaarinan VPK, Kaarinan Sädetytöt ja Ristiritarit sekä alueen yhdistyksiä.

(Katariinanseurakunnan viestintä 29.11.2019 / KL)

2019-11-29 10:26:00.0