Pauliina Uhinki-Suominen aloittaa Henrikin vt. kirkkoherrana joulukuun alussa

Turun Henrikinseurakunnan kirkkoherraksi keväällä valittu Pauliina Uhinki-Suominen aloittaa Henrikinseurakunnan vt. kirkkoherrana adventista alkaen.
Pauliina Uhinki-Suominen

Kuva: Henri Kirkanen

– Odotan erittäin suurella innolla tämän tehtävän aloitusta ja olen hyvin iloinen siitä mahdollisuudesta, että saan aloittaa juuri tässä seurakunnassa, iloitsee Pauliina Uhinki-Suominen.

Seurakuntaneuvosto valitsi Uhinki-Suomisen kirkkoherraksi 22.5.2019. Välillisessä vaalissa äänioikeutettuja olivat Henrikinseurakunnan seurakuntaneuvoston jäsenet. Viidestä ehdokkaasta Uhinki-Suominen sai äänestyksessä yhdeksän ääntä ja Loimaan kirkkoherra Rikhard Laukkanen kuusi ääntä.

Vaalissa toiseksi tullut Laukkanen vaati vaalin oikaisua, mutta Henrikin seurakuntaneuvosto hylkäsi yksimielisesti oikaisuvaatimuksen kokouksessaan 14.8.2019. Laukkanen on valittanut tästä seurakuntaneuvoston päätöksestä hallinto-oikeuteen.

Turun arkkihiippakunnan tuomiokapituli antoi 9.10.2019 kokouksessaan Pauliina Uhinki-Suomiselle viranhoitomääräyksen vt. kirkkoherraksi 1.12.2019 lukien siihen asti, kunnes Henrikinseurakunnan kirkkoherran virka täytetään vakinaisesti.

Pauliina Uhinki-Suominen on koulutukseltaan sekä teologian että musiikin maisteri. Hän on tällä hetkellä virkavapaalla Liedon seurakunnan kappalaisen virasta.

Pauliina Uhinki-Suomisen ensiesittäytyminen kirkkoherrana seurakuntalaisille tapahtuu Henrikinkirkon 1.adventtisunnuntain Hoosiannamessussa 1.12. klo 11. Messu on samalla Pauliina Uhinki-Suomisen tervetuliaismessu. Vasaramäen Martat ovat lupautuneet keittämään ja tarjoilemaan messun kirkkokahvit.

(Henrikinseurakunta 25.11.2019 / HK, RK)

Wed Nov 27 15:13:00 EET 2019