Konevitsa-kvartetin joulukonsertti

Ortodoksiluostareiden kirkkomusiikkia, venäläistä kansanmusiikkia sekä perinteisiä joululauluja taidokkaan Konevitsa-mieskvartetin esittämänä.

Konevitsa-kvartetti

Taivaallista musiikkia ja täydellistä äänien harmoniaa on luvassa Pyhän Katariinan kirkossa keskiviikkona 4.12. klo 18:00, jolloin pietarilainen huippulaulajien a cappella -yhtye konsertoi Laatokan Konevitsan luostarin hyväksi.

Konevitsa-kvartetti on osallistunut vuosien varrella suuriin, kansainvälisiin festivaaleihin Venäjällä, Yhdysvalloissa ja Euroopassa. Viime vuosina nelikko on tullut tunnetuksi myös Japanissa ja Kiinassa. Kriitikot ylistävät näitä luostarin musiikkilähettiläitä musiikin korkeasta ja taiteellisesta laadusta. Taidokasta soitinsäestyksetöntä laulumusiikkia on nyt mahdollista kuulla heidän Suomen konserttikiertueellaan Turussa Pyhän Katariinan kirkossa.

Konevitsa-kvartetissa esiintyvät Igor Dmitriev, basso, kuoronjohto, Evgeny Gusin, baritoni, Yulian Danshin, tenori ja Maksim Mostovoi, tenori.

Konserttiin on vapaa pääsy. Käsiohjelmia myydään 15 euron hintaan ja tulot ohjataan Laatokan Konevitsan luostarin jälleenrakentamiseen.

(Katariinanseurakunnan viestintä 26.11.2019 / KL)

Tue Nov 26 10:16:00 EET 2019