Itsenäisyyspäivänä hiljennytään kirkoissa

Suomen 102. itsenäisyyspäivää juhlistetaan Turun ja Kaarinan kirkoissa sanajumalanpalveluksin ja seppeleenlaskuin. Suurin osa jumalanpalveluksista alkaa klo 10.
Lähellä oleva tuulessa hulmuava Suomen lippu

Sanajumalanpalveluksessa ei vietetä ehtoollista. Henrikin-, Kakskerran, Kuusiston, Maarian, Martin-, Paattisten, Piikkiön ja Pyhän Katariinan kirkkojen jumalanpalvelusten jälkeen lasketaan seppeleet sankarihaudoille- tai muistomerkeille.

Jumalanpalvelusten lisäksi itsenäisyyspäivää juhlitaan Suikkilan seurakuntakodilla klo 14 alkaen. Luvassa on laulua, yhdessäoloa sekä kahvitarjoilu. Juhlaan on järjestetty maksullinen kuljetus. Mukaan tulee ilmoittautua tarjoilujen takia keskiviikkoon 27.11. mennessä. Ilmoittautumisia ottaa vastaan Sirpa Hiltunen, p. 040 3417 392.

Erilaisia jouluherkkuja ja käsitöitä pukinkonttiin voi ostaa itsenäisyyspäivänä Runosmäen seurakuntatalon joulumyyjäisistä ja Pyhän Katariinan kirkkon ympäristössä pidettävältä perinteiseltä joulutorilta. Kummassakin voi lisäksi kahvitella paikan päällä ja osallistua arvontaan.

Ennen Linnan juhlia ehtii myös Joel Hallikaisen itsenäisyyspäivän juhlakonserttiin, joka alkaa klo 17 Piikkiön kirkossa. Konsertissa kuullaan totta kai Sibeliuksen Finlandia-hymni sekä muun muassa samaisen säveltäjän juhlallinen Intrada-kappale. Lippuja konserttiin on myynnissä Piikkiön palvelupisteessä. Konsertin tuotto menee piikkiöläisten nuorten syrjäytymisen ehkäisyyn Piikkiön seurakunnan ja Kaarinan kaupungin nuorisotyön kautta. Konsertissa kerätään kolehti Piikkiön seurakunnan nuorisotyön hyväksi.

Itsenäisyyspäivä 6.12. Turun ja Kaarinan seurakunnissa

klo 10 Tuomiokirkon sanajumalanpalvelus
klo 10 Maarian kirkon sanajumalanpalvelus ja seppeleen lasku, NMKY:n seniorikuoro
klo 10 Kuusiston kirkon sanajumalanpalvelus ja seppeleen lasku, Veteraanikuoro
klo 10 Pyhän Katariinan kirkon sanajumalanpalvelus ja seppeleen lasku, Pyhän Katariinan kuoro, Marttojen kirkkokahvit, maksuton kirkkobussikuljetus
klo 10 Piikkiön kirkon Suomalainen messu (ei ehtoollista) ja seppeleen lasku
klo 10 Martinkirkon sanajumalanpalvelus ja seppeleen lasku
klo 10 Mikaelinkirkon sanajumalanpalvelus
kl. 10.30 Självständighetsdagens gudstjänst i Aurelia, ÅSMA Allegro kör och Andante/Arbis manskör
klo 11 Paattisten kirkon sanajumalanpalvelus ja seppeleen lasku, itsenäisyyspäivän juhla
klo 12 Kakskerran kirkon sanajumalanpalvelus ja seppeleen lasku, kynttiläkulkue sankarihaudoille, kirkkokahvit
klo 16 Henrikinkirkon sanajumalanpalvelus ja seppeleen lasku, seppelesaattue hautausmaalle, kahvit ennen jumalanpalvelusta klo 15.15 alkaen

Joulutori Pyhän Katariinan kirkon ympäristössä klo 11-14
Joulumyyjäiset Runosmäen seurakuntatalolla klo 12-14
Itsenäisyyspäivän juhlat Suikkilan seurakuntakodilla klo 14, kahvitarjoilu. Ilmoittautuminen 17.11. mennessä, p. 040 3417 392/Sirpa Hiltunen. Kuljetus 5 €/hlö.
Joel Hallikaisen itsenäisyyspäivän juhlakonsertti Piikkiön kirkolla klo 17. Liput 20 € Piikkiön palvelupisteestä tai p. 045 3159525/Ossi Suominen.

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 25.11.2019 / AH)

Mon Nov 25 14:22:00 EET 2019